צוק איתן

כוח צה"ל השלים השמדת מנהרה ליד קיבוץ נחל עוז

צה"ל התיר לפרסם כי לפני כשבועיים השלים כוח צה"ל השמדת מנהרת טרור שהתגלתה עוד בימי מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון. המנהרה אותרה במרחב קיבוץ נחל עוז מול שכונת סג'עיה ברצועת עזה והתוואי שלה היה בשליטת צה"ל מאז שאותרה. במהלך הפעילות אותרו אמצעי לחימה ישנים שנוטרלו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מנהרה מעזה (צילום ארכיון: דובר צה"ל, פלאש 90)

צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום כי בימים האחרונים השלים כוח צה"ל את השמדת מנהרת טרור שהתגלתה עוד בימי מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון.

המנהרה אותרה במרחב קיבוץ נחל עוז מול שכונת סג'עיה ברצועת עזה.

מאז שהמנהרה אותרה, התוואי שלה היה בשליטת צה"ל עד שהשמדתה הושלמה בימים האחרונים.

הכוח הצה"לי שפעל להשמדת המנהרה, פעל בשטח ישראל סמוך לגדר המערכת.

מפרטי הפעולה עולה כי רוב התוואי של המנהרה הושמד בקיץ סמוך למרחב מעבר קרני הישן, ליד גדר המערכת, 3-2 קילומטרים מערבית לקיבוץ נחל עוז.

לפני כשבועיים הושלם הטיפול בהסתעפות המנהרה שנאמד בכמה עשרות מטרים. הפיר בודד ואמצעי הלחימה שנמצאו בו בהן קליעים של נשק קל ופצצות אר-פי-ג'י ללא המטול שלהן היו ישנים ולא שמישים. הריסת הפיר נעשתה בפיצוץ מבוקר בעזרת כלי הנדסה.

הפעולה של צה"ל נעשתה בתיאום עם רכזי הביטחון של היישובים הסמוכים, והאזרחים עודכנו בכל עת כדי לא לעורר בהלה בד בבד עם המשך שגרת החיים כרגיל.

כזכור, ה"טיימס" הבריטי דיווח לפני מספר שבועות כי ארגון החמאס חופר מנהרות התקפיות שנועדו להגיע לישראל ולסייע בפעילות טרור.

עוד דווח, על סמך גורמי מודיעין ישראלים, כי החמאס מייצר "דור חדש" של רקטות כשהוא מנסה לשדרג את יכולותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר