כמה מיליונים קיבלה כל מפלגה מהמדינה?

המספרים של מימון המפלגות לבחירות 2015 נחשפים: ש"ס קיבלה 12 מיליון ויהדות התורה - 8 מיליון. אלי ישי וכחלון לא זכאים למימון וכמה קיבלו בליכוד ובמחנה הציוני (בחירות 2015)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יונתן סינדל - פלאש90)

בחירות 2015: המפלגות השונות המתמודדות בבחירות שופכות עשרות מיליונים על קמפיינים, יועצים ופעילים, שחלק גדול מהן ממומן מכספי מימון המפלגות כלומר מהכיס שלנו.

אז הנה המספרים, על פי הדיווח ב'גלובס': מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי קיבלה 12 מיליון שקל ואילו מפלגת יהדות התורה קיבלה 8 מיליון שקל.

מפלגות חדשות כמו יחד של חבר הכנסת אלי ישי וכולנו של משה כחלון לא קיבלו מימון מהמדינה ובשל כך הם רשאים לקבל תרומות בסכום גדול יותר וכן לקבל הלוואות מהבנקים וזאת בניגוד למפלגות קיימות. במידה והם יעברו את אחוז החסימה, המדינה תעביר להם כסף על פי מספר המנדטים.

מפלגת הליכוד קיבלה 21 מיליון שקל ואילו מפלגת העבודה קיבלה 24 מיליון שקל. הסיבה לשינוי המשמעותי בסכומים היא בגלל שהמקדמה נגזרת ממספר המנדטים של כל מפלגה עם סיום כהונת הכנסת.

מפלגת יש עתיד קיבלה 22 מיליון שקל, מפלגת ישראל ביתנו קיבלה 15 מיליון שקל. מנגד הבית היהודי קיבלה 12 מיליון שקל והרשימה המשותפת של הערבים קיבלה 13 מיליון שקל.

המימון לצד תרומות כספיות ישמש את המפלגות לחומרי תעמולה, תשלום על הוצאות נוספות כמו שילוט וחוברות הסברה. למרות שהסכומים נשמעים לכם גבוהים, במפלגות השונות קובלים על כך שהם נאלצים לבקש תרומות מאנשים פרטיים מאחר והכסף שמתקבל מהמדינה לא מכסה את ההוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר