בג"ץ נגד חנין זועבי: "דבריה התפרשו כתמיכה בטרור"

שופטי בית המשפט העליון פרסמו את הנימוקים לאי-התערבות בהחלטת ועדת הכנסת להשעות את ח"כ חנין זועבי: "דבריה התפרשו כתמיכה בטרור והרג אזרחים" (משפט)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שופטי בית המשפט העליון פרסמו היום (שלישי) את הנימוקים לאי-התערבותם בהחלטת ועדת הכנסת שהשעתה את ח"כ חנין זועבי מדיוני ועדות הכנסת, זאת בשל התבטאויותיה בנוגע ל"צוק איתן" ולחטיפת שלושת הנערים.

את פסק הדין כתבה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, כשאל דעתה הצטרפו השופטים אליקים רובינשטיין, אסתר חיות וחנן מלצר. מנגד, השופט סלים ג'ובראן - המכהן כיו"ר ועדת הבחירות שדנה כעת בעתירה לפסול את מועמדותה של זועבי לכנסת - נותר בדעת מיעוט.

כזכור, זועבי אמרה לאחר חטיפת תלמידי הישיבה - אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגילעד שער, כי "החוטפים אינם טרוריסטים", ובזמן מבצע "צוק איתן" אמרה זועבי כי היא מעודדת את הפלסטינים "להטיל מצור על ישראל במקום לנהל עמה משא ומתן".

שופטי בג"ץ תקפו את אמירותיה של זועבי: "דבריה של זועבי בראיון ובמאמר התפרשו כתמיכה בטרור ובהרג אזרחים", כתבה הנשיאה נאור, "לא מדובר בביקורת על מדיניות הממשלה, ואף לא בביקורת על חקיקה בכנסת או על מהלכים פוליטיים. חומרת הדברים מתעצמת בהתחשב בעיתוי ההתבטאויות - ימים ספורים לאחר חטיפת הנערים, ובעיצומו של מבצע "צוק איתן"".

עוד כתבה נאור כי "יש להתחשב בהשפעה המצטברת של התבטאויות העותרת. במקרה הנוכחי הגדישה העותרת את הסאה".

לדברי השופטת נאור, "ביטויים קיצוניים שיש בהם משום מתן לגיטימציה למעשי טרור נגד אזרחי המדינה אינם עולים בקנה אחד עם טובת המדינה".

"רוח הדברים, חרף הסתייגויותיה המאוחרות של העותרת (קריאה לפעילות אזרחית בלתי אלימה א.ר.), היא הזדהות עם מעשי טרור ותמיכה באלימות, כדרך להשגת מטרות פוליטיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר