מרן הגראי"ל: "לפיד לא תינוק שנשבה, הוא שובה"

מרן הגראי"ל שטיינמן נשאל האם יאיר לפיד נחש בל"תינוק שנשבה", והשיב: הוא לא "נשבה" אלא "שובה... וכוונתו להזיק". ואיזה לימודי תואר נחשב "מזוייף מתוכו"? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

הגאון רבי משה יהודה שניידר החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מספר כי בימים אלו הונחה על שולחנו שאלה גדולה, לאחר שכמה סמינרים קיבלו הצעה ללמוד מקצוע מסוים בסמינר שיסובסד על-ידי הרשויות ואין בו קבלת תואר והחומר הנלמד יהיה ברוח ישראל סבא.

אלא שבטופס ההרשמה לקורסים ובתעודות הגמר יופי "לוגו" של מכון אקדמאי מאחר והדברים באים מהסניף של אותו מכון אך לא מדובר בהשתייכות אליו.

הרב שניידר מזכיר כי לאחרונה התריעו רבותינו נגד התופעה החמורה שבנות ישראל לומדות מקצועות שונים במכוני לימוד אקדמאיים.

"השאלה היא", מספר הרב שניידר, "האם יש לחוש למה שזה נראה כאילו לומדים במכון שאסרו רבותינו, או היות שהדברים מצד עצמם הם בסדר, יוכלו להסביר לכולם שזה דבר אחר, והלוגו על גבי הטופס הוא פורמלי בלבד".

והשיב מרן ראש הישיבה באופן ברור ונחרץ: "מזוייף מתוכו", וחזר ואמר זה "מזוייף מתוכו". וביאר כוונתו כי מי שנרשם בטופס כזה, הרי הוא כאומר "אני אוכל חזיר", ומה שיסביר שבאמת זה לא חזיר, אינה תשובה לכך, ממילא אין לעשות לימודים אלו, על אף ההפסד הכספי שנובע כתוצאה מזה.

מספר הרב שניידר עוד מעשיה נאה כי לאחר שמפעם לפעם באים למרן ראש הישיבה בשאלה על כל מיני חלומות, אם לחוש להם, מתפלא מרן: "למה לא שמענו שאחד יחלום שהוא יודע ש"ס...?", אלא אומר מרן שלא חושבים על זה, כי אין שאיפה לכך.

ומספר רבינו שפעם אחת שהה אצל רבי חיים בריסקר כמה ימים תלמיד חכם גדול מעדת החסידים, ורבי חיים לגודל חריפותו קלט מיד מה רצונו, ואמר לבני ביתו, ער איז געקומען מיר צו פארהערן.. הוא בא כדי לבחון אותי. ובאמת כך היה שאחד מגדולי האדמו"רים שלח את תלמידו, שהיה גאון כשלעצמו, כדי לתהות על קנקנו של ר' חיים, ושהה שם כשבוע ימים, אחר כך חזר לרבו ואמר לו על רבי חיים, ער קען ש"ס און רמב"ם, הוא בקי בש"ס ורמב"ם, והתפעל האדמו"ר מאד והגיב "ש"ס און רמב"ם...?!" כי באמת זה דבר לא פשוט כלל.

לסיום מספר הרב שניידר שאלה אקטואלית שהגיעה למרן ראש הישיבה שנשאל לפי מה שהרחיב מרן החזו"א זצוק"ל שבזמנינו הרבה מהאנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, הם בכלל תינוקות שנשבו, והשאלה האם אותו רשע "לפיד" נחשב גם כן תינוק שנשבה. הגיב מרן ראש הישיבה הוא לא "נשבה" אלא "שובה... וכוונתו להזיק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר