הקרע בגוש הימין

ח"כ שקד: ממליצה לנתניהו שלא לפגוע ב"בית היהודי"

אם עד עכשיו ניסו בגוש הימין "לא לירות בתוך הנגמ"ש" ולשמור כל אחד על כבודו של השני, היום הסכר נפרץ וב"בית היהודי", על רקע הסקרים האחרונים, מסירים את הכפפות ותוקפים חזיתית את ראש הממשלה נתניהו. ח"כ איילת שקד: "הליכוד עושה ספין. מציעה לנתניהו שלא לתקוף את הבית היהודי" (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ח"כ איילת שקד (צילום: פלאש 90)

בחירות 2015 • קרע בגוש הימין: בתחילת מערכת הבחירות הצהיר יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט כי יש בינו לבין "הליכוד" וראש הממשלה בנימין נתניהו הסכם אי-התקפה, לפיו הם לא תוקפים אחד את השני במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-20.

אלא שעל רקע הסקרים המאוד לא מחמיאים בשבועיים האחרונים, וקמפיין הליכוד שפונה לקהל מצביעי "הבית היהודי", הבינו במפלגתו של בנט שהגיעה העת להסיר את הכפפות ולתקוף חזיתית את ראש הממשלה נתניהו ואת הליכוד.

ח"כ איילת שקד, מספר 2 ברשימת הבית היהודי, תקפה את נתניהו ושיגרה איום מרומז. שקד אמרה כי "בלי בית יהודי גדול, תקום ממשלת שמאל. הספין של הליכוד בשבועיים האחרונים אינו נכון, הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על מי שיש לו סיכוי רב יותר, זאת אומרת, יותר ממליצים".

שקד הוסיפה: "אני מציעה לראש הממשלה לנסות ולהגדיל את הגוש על חשבון מפלגות המרכז ולא לפגוע בשותפה הטבעית והימנית - הבית היהודי".

דבריה מגיעים לאחר שבליכוד ממשיכים לטעון כי נשיא המדינה ראובן ריבלין יטיל את הרכבת הממשלה הבאה על המפלגה הגדולה ביותר, ולא על מועמד הגוש הגדול, ועל כן יש צורך שהליכוד תזכה לכמה שיותר קולות, גם על חשבון הבית היהודי. כאמור, לדברי שקד מדובר בספין.

כזכור, ב"משל הבקבוקים" של נתניהו במהלך ביקורו ביישוב עלי, הוא הצהיר כי ידוע לו ממקורות מוסמכים בבית הנשיא כי ריבלין ימליץ על המפלגה הגדולה ביותר. ב"בית היהודי" מבינים שקמפיין הליכוד עובר, זאת כאשר בסקרים האחרונים הם צונחים ומתבססים סביב ה-11-12 מנדטים בלבד, זאת לעומת 16-17 מנדטים שקיבלו בסקרים קודמים.

מוקדם יותר היום האשימו גורמים בבית היהודי את נתניהו בכך שהוא "מנסה לחסל את המפלגה כדי להכשיר את הזמנת המחנה הציוני לממשלה ביום שאחרי הבחירות. נתניהו רוצה להקים ממשלת שמאל".

לטענת הגורמים, שצוטטו ב'ידיעות אחרונות', "נתניהו פוגע אנושות בסיכויי הימין לזכות". הם טענו עוד כי "רק לפני תקופה היינו בסקרים ל־40 מנדטים, והעיסוק שלו בבית היהודי הוא זה שהוריד את שתי המפלגות ביחד אל מתחת ל־35 מנדטים. אנחנו נגלה אחריות שלא כמו נתניהו ונעשה הכול כדי לאפשר את שלטון הימין, אך לא נשב בממשלה שלא תהיה ימנית אמיתית. לצערנו הליכוד הכריז עלינו מלחמה".

נתניהו עצמו הגיב לטענות ואמר כי "לליכוד ולבית היהודי שותפות אידיאולוגית רבת שנים המבוססת על עקרונות של אהבת הארץ ושמירה על בטחון ילדינו. הבית היהודי יהיה שותף בכיר בממשלתי הבאה, על אפם ועל חמתם של אלו הרוצים לראות שתי מפלגות ימין בינוניות באופוזיציה וממשלת שמאל קיצונית בשלטון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר