יחימוביץ: "לנתניהו אין בעיה להזיק למדינה לטובת ספין בחירות"

ח"כ שלי יחימוביץ, השלישית ברשימת המחנה הציוני, תקפה במהלך סוף השבוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי "אין לו בעיה להזיק למדינה לטובת ספין בחירות" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שלי יחימוביץ' (Hadas Parush/Flash90)

ח"כ שלי יחימוביץ', מספר 3 במחנה הציוני, אמרה במהלך סוף השבוע כי היא סומכת לחלוטין על כישוריו הפוליטיים ויכולת הדיאלוג של יצחק הרצוג, שיביאו לכך שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. "לכן יש להימנע מלהצביע למפלגות שממילא ישבו בממשלת הרצוג ולהעניק למחנה הציוני את מרב הקולות"

יחימוביץ' אמרה כי התעקשותו של רה"מ נתניהו לנסוע לנאום בקונגרס גורמת נזק כבד לביטחונה של ישראל. "גם אם נתניהו חשב שהדבר יעבור בשלום היו לו כעת הזדמנויות רבות להבין שהנסיעה מייצרת משבר חמור עם ארה"ב. הנכס האסטרטגי החשוב ביותר לישראל הוא ארה"ב, ועימות חזיתי וחמור כל כך עם המנהיג החשוב בעולם, נשיא ארה"ב ברק אובמה, לא רק שאינו גורם לשיתופה של ישראל במגעים עם איראן לפירוק הגרעין אלא מדיר את ישראל מכל נגישות למהלכים".

עוד אמרה יחימוביץ כי נתניהו נהג באותו אופן בעניין פרס ישראל. "החלטת היועץ המשפטי לממשלה כי על נתניהו להפסיק לעסוק מיד בנושא היא סטירה מצלצלת בפניו של נתניהו וכל מי שזינקו לגונן על הצעד המחפיר צריכים כעת להתבייש בהתנהגותם. גם כאן, בדיוק כמו בנסיעה לקונגרס, פגע נתניהו במוסד תרבות לאומי, יקר וחשוב, שהיה עד כה בלב הקונצנזוס הישראלי והשתמש בו בציניות ואלימות, תוך ביזוי הדמוקרטיה, לתועלת הקמפיין בלבד. בכך הוא שיעבד שוב את טובת המדינה לשיקוליו הפוליטיים הצרים."

לשאלת המנחים, אלי לוי ויוסי מזרחי, על דשדוש בסקרים, ענתה יחימוביץ': "לדברים טובים מתרגלים מהר. הרצוג ייצר כאן סיטואציה פוליטית מדהימה ונדירה שבה המחנה הציוני והליכוד הם ראש בראש בקרב צמוד על הרכבת הממשלה. לו היינו יושבים כאן לפני חודשיים ואומרים את המספרים האלה היה קל לחשוב שאנחנו הוזים".

"מטרתנו היא להגיע ראש בראש בסקרים לישורת האחרונה, ואז להסביר באופן ברור וחד שכל מי שלא רוצה בנתניהו כראש ממשלה ומאמין שיש להחליף את הממשלה בממשלה שתספור את האזרחים ותפסיק את ההתדרדרות החברתית, הכלכלית והביטחונית יבין שעליו להצביע למחנה הציוני. גם אם נקבל מנדט אחד יותר מהליכוד אני סומכת לחלוטין על הקישורים הפוליטיים של הרצוג ועל תבונתו ויכולתו לכנס יחד מפלגות שונות לכלל קואליציה שהוא עומד בראשה".

"לצורך כך, הציבור חייב להבין שאסור לבזבז קולות על מפלגות אווירה שממילא ישבו בממשלת הרצוג, ולתת בידי המחנה הציוני מספיק מנדטים שיאפשרו לנשיא המדיה לקרוא אליו את הרצוג ולהטיל עליו את הרכבת הממשלה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר