עליית מחירי הדירות: מחירי השכירות נשארו יציבים

המשכיר רוצה להעלות לכם את שכר הדירה בגלל העלייה במחירי הדירות? תחשבו טוב לפני שאתם מסכימים. יצחק בשן בדק את מצב מחירי השכירות וחזר עם נתונים מפתיעים (נדל"ן)

יצחק בשן | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

עליית מחירי הנדל"ן הביאה את כולנו להרהר בקניית דירה להשקעה, והיום גם גברת מסעודה משתעשעת ברעיון ההשקעה בנדל"ן. בקניית דירה להשקעה אנחנו מקווים לרווח בשתי צורות:

  1. זינוק במחיר הדירה. מחירי הדירות זינקו ב-5 שנים האחרונות במעל 50% בממוצע, כשההערכות הן שבשנה האחרונה חלה האטה בעליית המחירים והעליות עמדו 'רק' על כ-6%.
  2. תשואה שנתית מהשכרת הדירה. התשואה השנתית מהשכרת דירה משתנה מעיר לעיר, והערכה היא כי התשואה בערים הגדולות עומדת על בין 2.5% ל4%, ובפריפריה התשואה השנתית היא בין 5.5% ל8%.

מי שקנה דירה להשקעה בשנים האחרונות, ציפה בעיקר לעליית ערך הנכס אבל מה קרה למחירי השכירות? האם במקביל לעליית המחירים, גם מחירי השכירות עלו?

על פי נתונים שהתפרסמו ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בעבר מחירי השכירות עלו וירדו בקורלציה למחירי הדיור אך בשלש שנים האחרונות מחירי השכירות יציבים ולא מושפעים ממחירי הדירות.

אפשר לראות בגרף המצורף, כי מסוף שנת 2010 מחירי השכירות עלו במעט (אפילו שמחירי הדירות עלו יותר) ושבשנתיים האחרונות עליית שכר הדירה התמתנה. כנראה שהמשכירים לא יכולים לדרוש מחיר גבוה יותר על השכירות היות והשוכרים משלמים את המחיר המקסימלי שמשפחה ממוצעת יכולה לשלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר