בעקבות הנאום בקונגרס

'תג מחיר' אמריקני: ישראל לא תעודכן בשיחות הגרעין

הקרב המדיני בין ארצות הברית וישראל נמשך: ארה"ב החליטה להפסיק מלעדכן את ישראל במתרחש במו"מ מול האיראנים בנושא הגרעין, זאת כתגובה להתעקשות נתניהו לשאת נאום בקונגרס - נגד דעתו של נשיא ארה"ב. בנוסף דווח כיהיועצת לביטחון לאומי של אובמה ניתקה את קשריה עם המועצה לביטחון לאומי (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ואובמה, ארכיון (Yonatan Sindel/Flash90)

התפתחות דרמטית בקרע בין ישראל וארה"ב: פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' חשף הערב (ראשון) כי ארצות הברית החליטה להפסיק לעדכן את ישראל בנעשה בשיחות הגרעין מול איראן, זאת כתגובה להתעקשות נתניהו לנאום בקונגרס בביקורו הקרוב בארצות הברית - ערב הבחירות לכנסת ה-20 בישראל.

לפי הדיווח, ארה"ב חדלה מלתדרך ולעדכן את ישראל בנעשה בשיחות הגרעין עם איראן, ובנוסף, סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של אובמה הודיעה כי היא מנתקת את קשריה עם המועצה לביטחון לאומי ועם העומד בראשה יוסי כהן, וזאת בעקבות כך שלטענתה ישראל הפכה נושא ביטחוני בינלאומי לנושא פוליטי.

בלשכת נתניהו טענו עם זאת כי היחסים מול ארצות הברית מצויינים, וכי כהן יבקר בארה"ב וייפגש עם רייס וגורמים נוספים כבר בזמן הקרוב.

בשבוע שעבר התייחס נתניהו למתיחות מול ארה"ב ואמר כי "היום יש לישראל מחלוקת רצינית עם הממשל האמריקני ועם יתר המעצמות על ההצעה שנמסרה לאיראן. ההצעה הזו תאפשר לאיראן לאיים על קיומה של ישראל. משטר שמחויב באופן מפורש, מוצהר, להשמדתה של ישראל, יוכל בתוך זמן קצר לפרוץ אל הפצצה, ותוך כמה שנים, לפתח נשק גרעיני בהיקף תעשייתי למימוש המטרה הזו".

לדבריו: "לא מדובר כאן במחלוקת אישית ביני לבין הנשיא אובמה, אני מעריך מאוד את תמיכתו של הנשיא בישראל בתחומים רבים, ובאותה מידה, אני בטוח שהנשיא מבין שהחובה העליונה שלי היא להבטיח את ביטחון ישראל".

נתניהו הוסיף: "אני יוצא לארה"ב לא כי אני מחפש ומבקש עימות עם נשיא ארה"ב, אלא כי עליי למלא את חובתי לדבר בעניין שמאיים על קיומנו. אני מתכוון לדבר בנושא זה לפני תאריך היעד של ההסכם, ה- 24 במארס, ואני מתכוון לדבר בקונגרס, כי ייתכן שלקונגרס יהיה תפקיד חשוב ומשפיע על הסכם הגרעין עם איראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר