השוואה מקוממת

המשטרה: ההסדר בפוניבז' לפי המודל בכנסיית הקבר

המלחמה בישיבת פוניבז' מגיעה לכותרות כלי התקשורת בישראל מה שגורם כמובן חילול השם נורא • עיתון "הארץ" מדווח בהרחבה על המלחמה אך המשטרה בוחרת לעשות השוואה מקוממת כשהיא אומרת לעיתון כי הסדר הקבע בישיבה עשוי להיקבע על פי מודל כנסיית הקבר • גורמים חינוכיים מביעים זעזוע עמוק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת פוניבז' (צילום: ארכיון פלאש 90)

המאבק על גבעת הישיבה: המלחמה הפנימית בישיבת פוניבז', ספינת הדגל של הציבור הליטאי, כבר חרגה מזמן מעובדת היותה נושא המעסיק את הציבור החרדי ומתברר כי המאבקים האלימים בין הצדדים מגיעים לכותרות כלי התקשורת בישראל ואף מחוצה לה מה שגורם כמובן חילול השם נורא.

הבוקר (שני) מקדיש עיתון "הארץ" סקירה נרחבת של העיתונאי והפרשן לענייני חרדים יאיר אטינגר בו הוא סוקר את תולדות הסכסוך האחרון ומאבקי השליטה על תפילת ערבית בבניין הישיבה.

על פי הדיווח בעיתון "הארץ" גם השקט שהושג בשבועיים האחרונים הינו אך ורק בשל התערבות המשטרה ושני הצדדים יודעים כי מדובר במשהו זמני שאינו יציב ובר שליטה.

הארץ מתאר את השתלטות המשטרה לפני שבועיים על אזור הישיבה בכוחות מורחבים וסדרת המעצרים ההמונית שנעשתה בשל תלונות הפלגים.

על פי הדיווח, לאחר מכן ביקשה המשטרה להשיב את הסטטוס קוו הקודם לפיו המחבלים מתפללים ערבית בבניין סמוך אלא שהללו הציגו את פסק הבוררות המעניק להם זכויות בהיכל בית המדרש.

בעקבות כך פסק מפקד מרחב גם שמעון לביא כי אמנם שליח הציבור ימשיך להיות מפלג השונאים אולם בית המדרש עצמו יחולק לשניים כאשר בצד צפון יישבו בחורי פלג המחבלים ואילו בצד דרום תלמידי פלג השונאים.

במשטרה אומרים ל"הארץ" תוך השוואה מקוממת ומחפירה כי הסדר הקבע בישיבה עשוי להיקבע על פי מודל כנסיית הקבר כשלכולם ברור כי המשטרה היא הגורם היחיד המקובל על שני הצדדים והיא משמשת בתפקיד המבוגר האחראי השומר על הסדר במקום.

בעקבות הכתבה אומרים גורמים חינוכיים כי מדובר בחילול השם מאין כמוהו ובזיון כבוד התורה. "אוי לנו שהגענו למצב שהמשטרה היא זו שצריכה לקבוע את הסדרי התפילה בישיבה החשובה בעולם. כיצד הגענו למצב בו אנחנו בפוניבז' מושווים חלילה לכנסיית הקבר".

לדבריהם, "על הציבור החרדי לעשות חושבים כיצד הגענו למצב מביש ומשפיל שכזה בו נאלצים שוטרים מידי ערב לקבוע היכן יתפללו הבחורים ומי ייגש לפני התיבה בישיבה הנחשבת כאמור לכותל המזרח של עולם הישיבות הליטאיות. מי היה מאמין שהגענו לכך בדורנו אנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר