נקמה מהירה: מצרים תקפה יעדים של דאעש בלוב

אחרי שנשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי איים אמש כי יגיב לרצח 21 הנוצרים הקופטים על ידי דאעש, הבוקר חייל האוויר המצרי תקף יעדים של הארגון בגבול לוב-מצרים (חדשות, בעולם)

(מתוך הסרטון)

נקמה מהירה: בתגובה לרצח 21 המצרים על ידי ארגון הטרור דאעש, הבוקר (שני), תקפו מטוסי צבא מצרים יעדים של דאעש בגבול בין לוב ומצרים, ביעדים שהופצצו: מחנות אימונים ומחסני נשק, כך מדווחת הטלוויזיה הממלכתית בקהיר.

אמש איים נשיא מצרים עבד אל פאתח א-סיסי, כי יגיב בחריפות לרצח, בנאום לאומה אמר: "מצרים שומרת לעצמה את זכות התגובה בעיתוי המתאים כדי להעניש את המרצחים". הוא שלח תנחומיו למשפחות ואמר כי זו העת להתאחד "כדי לעקור מן השורש את הטרור". הוא הוסיף כי מדינות העולם ובהם מצרים נאבקות בטרור: "המעשים הפחדניים של דאעש לא יפגעו בנחישות המצרית".

כזכור, אמש פרסם דאעש סרטון נוסף, בו הוא מציג טבח שביצע ב-21 נוצרים קופטים מצריים אותם חטף בעיר סירת בלוב. הרצח בוצע על חוף הים, ובמהלך הסרטון מציג דאעש את צבע המים ההופך לאדום מדמם של הנרצחים.

יצויין, כי מדובר בפעולה הקטלנית ביותר שביצע עד כה הארגון על אדמת אפריקה. במגזין הארגון שפורסם בשבוע שעבר הציג דאעש את החטופים כ"כופרים בני מוות". אחד מפעילי הארגון אף אומר בסרטון המתעד את הרצח כי ארגונו "יכבוש את רומא בעזרת אללה".

עד כה, נמנעה מצרים מלהיכנס למאבק ישיר מול דאעש, והוצאתם להורג של של הקופטים עשויה לשנות את המצב. להערכת פרשנים, מצרים תיאלץ לשקול מחדש את התייחסותה לפעילותו של ארגון הטרור ובמתרחש בלוב הגובלת במצרים ונכבשת בידי איסלאמיסטים קיצוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר