החרדית היחידה: אלעד זכתה בפרס ניהול תקין

מבין 86 רשויות מקומיות שזכו בפרס ניהול תקין של משרד הפנים, נבחרה גם אלעד כעיר החרדית היחידה שנכנסה לרשימה השנה. "הבעת אמון בפעילות לקידום העיר" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יואב דותן)

מבין 86 רשויות שקיבלו אמש (ראשון) את פרס הניהול התקין, ייצגה אלעד את הציבור החרדי, והייתה לעיר החרדית היחידה ברשימת מקבלי הפרס.

הפרס, כך נאמר בטקס החגיגי שנערך בירושלים, ניתן על התנהלות כספית אחראית ואחרי בדיקה קפדנית של שורת פרמטרים על ידי המשרד.

שר הפנים, ח"כ גלעד ארדן, שנשא דברים, אמר בין השאר כי השלטון המקומי הוא הדבר החשוב ביותר לאזרחים. "ולא רק במה שלמדתי בתפקידי בהגנת העורף. בפועל", הסביר ארדן, "ראשי הרשויות הם אלה שמנהלים את החיים ביישובים. אתם אחראים על כל התחומים סביב חיי השגרה".

הוא הוסיף ואמר כי אם יישאר בתפקידו כשר פנים גם אחרי הבחירות, ישים דגש על נושא הארנונה תוך עריכת רפורמה בתחום, כדי לבטל את השינויים בין הרשויות ויצירת אחידות בתחום הגביה.

כמו כן אמר השר כי המשרד יקדם את נושא ההתחדשות העירונית - תמ"א 38, תוך בדיקת פתרונות לערים.
"בקביעת הרשויות המקבלות את הפרס, היו פרמטרים מחמירים. כל מי שזוכה יכול להסתכל לתושבי הרשות שלו בגאווה", אמר.

מנכ"ל משרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני, אמר כי הטקס נועד לומר יישר כח לרשויות וראשיהן שעמדו בסטנדרטים שהעמיד משרד הפנים, ופעלו על פי סדרי מנהל תקין.

בין השאר, אמר אמרני, נמדדה שורת פרמטרים בסדרי העבודה והמנהל התקין. כשהבדיקה כללה רזולוציות מאוד ברורות בארנונה וחובות תושבים. כמו כן על פי דו"ח מבוקר על ידי רואה חשבון שבדק מכרזים והענקת תמיכות. עוד נבדק הניהול כספי, שכלל עמידה ביעדי גרעון שוטף ומצטבר, שכר. קריטריונים בהעסקת עובדים וכן פעילות תאגידים עירוניים.

עוד נשאו דברים יו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, מר חיים ביבס וכן יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצה אזורית רמת נגב, מר שמואל ריפמן.

ראש העיר, ישראל פרוש, אמר לאחר קבלת הפרס כי "עבור עיריית אלעד, שהחלה את הקדנציה הנוכחית עם חשב מלווה, הפרס הזה מהווה הבעת אמון של המשרד בפעילות שביצענו לקידום העיר ואיזונה התקציבי".

יצויין, כי 8 ערים ומועצות מקומיות שהיו ברשימת מקבלי הפרס, הוסרו מהרשימה לאחר שראשיהם או עובדים בכירים בהם נחקרו או נחשדו בפלילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר