גדי אייזנקוט יכנס היום לתפקיד הרמטכ"ל

הרמטכ"ל החדש גדי איינזקוט יקבל היום את דרגת הרב-אלוף ובכך יכנס רשמית לתפקידו. אמש נערך אירוע פרידה לרמטכ"ל היוצא בני גנץ. ומה הלו"ז לטקסים היום? (חדשות, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ריבלין, יעלון וגנץ בטקס אמש (עמוס בן גרשום - לע"מ)

עידן חדש בצה"ל: בטקס רב רושם בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון תוענק היום (שני), דרגת רב-אלוף לגדי איזנקוט הרמטכ"ל הבא של צה"ל ובכך ייכנס רשמית לתפקידו.

באירוע פרידה שנערך אמש לכבוד הרמטכ"ל היוצא בנוכחות ראשי המדינה ומשפחות שכולות, אמר גנץ: "רגע לפני אמרתי כי בצה"ל יש משולש ערכים חיוני – המשימה, התוצאה והדרך. דיברתי על חיוניות השמירה על האיזון שבמרכיבי המשולש הזה, ואכן תיכננתי להתחיל מבראשית".

"התכוונתי לבראשית אחרת, להתחלה אחרת. אך מול מרכיבי המשולש, בזכותה של המשימה, למען התוצאה הנדרשת, ולמול עוצמתה של דרך - היה צריך לחזור, ולכם חבריי אומר - היה שווה לחזור", הוסיף.

הרמטכ"ל התייחס לאירועים שהתרחשו במהלך כהונתו: "סביבה סוערת ומשתנה, גבולות שהשתנו ואנחנו איתם ולפניהם, אתגרים ומשימות מבצעיות רבות, הרבה היערכויות בצפון, 'זרעי קיץ' ו'שובו אחים' במרכז, 'עמוד ענן' ו'צוק איתן' בדרום, ואפילו חתמנו בחמימותה של "שמש חורפית". בין מבצע למבצע, בין פעילות קרובה או רחוקה, חשאית או גלויה, התאמנו ותרגלנו את עצמנו".

גנץ הוסיף, כי "שלושה תר"שים (=תכנית רב שנתית), לא מאושרים ובכל זאת תר"ש דה-פקטו אחד ומתמשך, שמבטיח את תשתית הכוח והמוכנות העתידית".

את רא"ל גנץ יחליף בתפקידו אלוף גדי איזנקוט, ששימש עד כה כסגנו. "שנים של ביחד - 'אדום וחום' עם מטרה משותפת אחת. בין שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד והקו שלך, גדי, הוא קו ישר, קו נכון, נחוש וגם נבון", אמר גנץ למחליפו. "למפקדי צה"ל, לאזרחי המדינה ולראשיה אומר כי ההיגוי ייוותר יציב".

היום צפוי לרמטכ"ל - זה הנכנס וגם זה היוצא - סבב טקסים משעות הבוקר ועד הלילה. כבר הבוקר יצאו השניים מבתיהם לעבר משרד ראש הממשלה בירושלים, שם תוענק הדרגה לרמטכ"ל הנכנס. לאחר מכן יצאו השניים לרחבת הכותל המערבי שם יקיימו תפילה עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ.

לאחר מכן תתקיים קבלת פנים וארוחת צהרים בבית הנשיא בירושלים, ולאחר מכן טקס כניסת הרמטכ"ל הנכנס בליווי משמר הכבוד שייערך בין בניין אכ"א למשרד הביטחון בקריה בתל אביב.

כאמור כמה שעות לאחר מכן במעמד שר הביטחון תיערך הרמת כוסית בלשכת הרמטכ"ל לכבוד תפקידו החדש ובסיומו יישארו אלופי צה"ל - חברי פורום מטכ"ל לדיון ראשון בראשות הרמטכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר