מפרסם באתרי דרושים? העובדים האיכותיים נמצאים דווקא בפייסבוק

פרסום בפייסבוק מאפשר למעסיקים לפנות אך ורק לבעלי השכלה, מקצוע או תפקידים רלוונטיים – והופך את גיוס העובדים לקל, מהיר ואיכותי, גם כשהמועמדים בכלל לא חושבים לחפש עבודה חדשה (בלוגל)

הדס תורג'מן | כיכר השבת |
(תמונה: שאטרסוטק)

כולנו מכירים את התהליך מקרוב: מחליטים להתקדם ולחפש עבודה חדשה, נכנסים לאתרי הדרושים ושולחים קורות חיים לכל משרה שנשמעת אטרקטיבית – גם אם אנחנו לא בהכרח עונים לכל הדרישות, בתקווה להשיג לפחות ראיון ראשון. וכידוע, על כל משרה שמתפרסמת באתר דרושים, המעסיק מוצף במסמכי קורות חיים שרק מעטים מהם באמת רלוונטיים, ומבלה שעות ארוכות בסינון מועמדים איכותיים מתוך אינסוף הפניות שקיבל.


לתוך התהליך המייגע הזה נכנסה בשנים האחרונות אפשרות שעוקפת באלגנטיות את אתרי הדרושים ומוכיחה את עצמה כיעילה לא פחות מהשיטה המסורתית: גיוס עובדים על ידי פרסום בפייסבוק. בזכות האפשרות לפרסם ולפנות אך ורק לבעלי השכלה, מקצוע או תפקידים ספציפיים ברשת החברתית הגדולה בעולם – גיוס עובדים הופך לקל, מהיר ואיכותי, גם אם אותם עובדים כלל אינם מחפשים עבודה באופן פעיל.

היתרון המרכזי – פרסום ממוקד לקהל היעד הרלוונטי

כשמדובר בגיוס עובדים, לפרסום בפייסבוק יש יתרון בולט ומשמעותי שפועל לטובת המעסיק, והוא פילוח קהל היעד בהתאם למקצוע, תפקיד או השכלה אקדמאית, בנוסף לפילוח דמוגרפי בסיסי לפי גיל, אזור מגורים או פרמטרים רלוונטיים אחרים. האפשרות לפילוח כה מדויק למעשה חושפת את מודעת הדרושים בפייסבוק רק בפני הקהל המתאים, ולכן המעסיק יקבל פניות ממועמדים הנכללים בקריטריונים שהגדיר, ומהם בלבד.

כך, למשל, משרד עורכי דין הזקוק לעובדים מאזור ירושלים והסביבה, יוכל לפרסם מודעה אשר תופיע בפייסבוק רק בפני קהל של עורכי דין המתגוררים בירושלים והישובים הסמוכים, וכלל לא יקבל פניות ממועמדים שאינם עורכי דין או המתגוררים במקומות אחרים – כיוון שהם לא יראו את המודעה מלכתחילה.

להגיע בעיקר לעובדים שלא מחפשים עבודה

"פרסום בפייסבוק לצורך גיוס עובדים מוכיח את עצמו כמאוד יעיל, כי הוא מאפשר לחשוף את המשרות הפנויות בארגון בפני עובדים איכותיים שבכלל לא חשבו לחפש עבודה", מסבירה מלי סנדלר בקר, עורכת בחברת מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט. "זה כלי מדויק שבאמצעותו אפשר להגדיר בדיוק איזה עובדים אנחנו מחפשים, ולפרסם להם מודעת דרושים לפי אזור המגורים הרצוי, השכלה אקדמאית בתחום מסוים, ובעיקר – לפי התפקיד שהגדירו לעצמם בפרופיל הפייסבוק. זו יכולה להיות קוסמטיקאית, מנהל חשבונות, איש שיווק או כל תפקיד אחר שאותו אדם הזין בפרופיל שלו. גם כשאנחנו מגייסים עובדים כמו מנהלי תוכן, עורכים או קופירייטרים, אנחנו לא מפרסמים באתרי דרושים, רק בפייסבוק. וזה פשוט עובד", היא אומרת.

"חודשים ארוכים חיפשנו רואי חשבון חדשים לחברה, ולא הצלחנו לקבל קורות חיים של מועמדים מתאימים", מספר אושר קידר, בעל המשרד "קידר רואי חשבון" בקרית גת. "בשלב מסוים החלטנו לנסות לפרסם מודעת דרושים בפייסבוק שתפנה רק לרואי ורואות חשבון שמתגוררים בקרית גת ובישובי האזור, ובתוך פחות משבוע קיבלנו פניות מארבעה מועמדים מתאימים – מתוכם קיבלנו לעבודה שתי רואות חשבון חדשות. שתיהן, אגב, ראו את המודעה בזמן שעבדו כרואות חשבון במשרדים אחרים, לא חיפשו עבודה אחרת, אבל בעקבות הפרסום החליטו להגיע בכל זאת לראיון אצלנו", הוא אומר.

משרות בפייסבוק: לא רק לאקדמאים

גיוס עובדים דרך פייסבוק לא מוגבל דווקא לעובדים בכירים או אקדמאים, ומסתבר שהשיטה עובדת היטב גם כשמדובר במשרות פשוטות יותר, שמתאימות בעיקר לצעירים לאחר שירות צבאי. "אחד הלקוחות שלנו, מתחם ספא באזור השרון, זקוק מדי פעם לעובדות קבלה ואנו מפרסמים עבורם את המשרה בפייסבוק, רק בקרב בנות בגילאי 22 עד 30 מהישובים בסביבה", מספרת מלי. "מהרגע בו הפרסום מתחיל לפעול הספא מוצף בפניות שמתקבלות בדף הפייסבוק שלו, ומקסימום בתוך יומיים-שלושה הם מאתרים מועמדת מתאימה לעבודה, בלי להיעזר בפרסום בשום אתר או מקום אחר.

"גם מבחינת מחיר, זה מאוד אטרקטיבי למעסיק", היא מסבירה. "העלות מסתכמת לכל היותר בכמה עשרות שקלים למשך תקופת פרסום של כמה ימים, וההיענות למודעות האלו היא עצומה – בזכות המיקוד של קהל היעד".

נכתב ע"י מליס המתמחה בניסוח מודעות דרושים וסיוע במציאת עובדים דרך פרסום בפייסבוק ללקוחותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר