פרופיל

הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל רב אלוף גדי אייזנקוט

הבוקר קיבל גדי אייזנקוט את דרגות הרב-אלוף ונכנס לתפקידו כרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. "כיכר השבת" משרטט פרופיל לדמותו של הילד ממשפחה דתית שהפך לחייל מספר 1 (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(גילי יערי - פלאש90)

הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, גדי איזנקוט, קיבל לפני זמן קצר את דרגת רב-אלוף בטקס רב רושם במעמד ראשי המדינה, ובכך אחרי 37 שנות צבאיות הפך לקצין מספר אחד של צה"ל.

אייזנקוט, בן 54, נולד בטבריה, לאביו מאיר שנפטר לפני 18 שנה ואמו אסתר, גדל והתחנך באילת . במשפחתו אומרים עליו כי למרות היותו אדם המוגדר כחילוני, הקרבה שלו לדת גדולה והוא מתייעץ מעת לעת עם רב המתגורר בירושלים.

ב-1978 התגייס אייזנקוט לצה"ל. במלחמת לבנון הראשונה הוא שירת כקצין בגדוד 51 של חטיבת גולני ובהמשך מונה למפקד החטיבה. הוא שירת כמח"ט אפרים, ובתקופת נסיגת צה"ל מלבנון בשנת 2000 שימש כמזכיר הצבאי לראש הממשלה דאז אהוד ברק.

בשנת 2003 מונה אייזנקוט למפקד אוגדת יהודה ושומרון, בתקופה שבה התרחשה האינתיפאדה השנייה. במלחמת לבנון השנייה כיהן כראש אגף המבצעים במטכ"ל.

משם המשיך לתפקיד מפקד פיקוד צפון, ואז לתפקידו הנוכחי כסגן הרמטכ"ל. אייזנקוט מחזיק גם בתואר למדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה והוא בוגר המכללה של צבא ארצות הברית.

מכריו מספרים על אדם חדור מטרה וככזה שידע לטפל היטב בביטחון. תושבי איו"ש בהם תושבי העיר החרדית ביתר עילית, שיבחו את תפקודו ואת שיתוף הפעולה איתו. כך גם סגנו יאיר גולן ששימש גם בתפקיד מפקד אוגדת איו"ש.

"הוא מאוד מעריך את הדת. אנחנו משפחה של רבנים", אמרה אמו בראיון בלעדי ל"כיכר השבת". "בלי קשר לדת, הוא אדם מאוד נוח וצנוע. מאז שהיה תינוק היה כזה. מגיל 18 הוא במסלול הזה, שיהיה בריא. רק הרבה ברכות".

היא סיפרה כי כשהייתה בחודש השביעי להריונה, פקדה את קברו של רבי מאיר בעל הנס ואביה אמר לה כי בנה לא יהיה דתי אלא אדם חכם. "הוא אמר לי 'יש לך בן. הוא לא יהיה דתי, אבל יהיה איש חכם'. אמרתי לו שחלמתי על רבי מאיר בעל הנס אבל לא ראיתי את הפנים שלו, רק את העורף. והוא אמר לי שזה סימן שיש לי בן ובעזרת השם הוא יהיה איש חכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר