דנמרק: שני חשודים נעצרו בחשד למעורבות בפיגועים

משטרת דנמרק עצרה הבוקר שני גברים החשודים כי סייעו למחבל עומר אל-חוסיין לבצע את שני הפיגועים בקופנהגן, בבית הכנסת ובבית הקפה, בהם נרצח המאבטח דן אוזן (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחבל (המשטרה המקומית)

יממה לאחר גל הפיגועים בדנמרק, המשטרה המקומית עצרה שני בני אדם בחשד למעורבות בפיגוע הירי בבית הכנסת ובפיגוע שהתרחש קודם לכן בבית קפה.

שני הגברים שנעצרו חשודים כי סייעו למחבל, עומר אל-חוסיין בן ה-22, שחוסל ביום ראשון בבוקר בתום מצוד ממושך.

בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת נהרג דן אוזן בן 30, שאבטח אירוע בת מצווה. הוא בן לאב יהודי ישראלי ואם מקומית. בתקרית ניצלו חייהם של עשרות המוזמנים לאחר שיצאו מבית הכנסת זמן קצר קודם להתרחשות הפיגוע.

בפיגוע בבית הקפה, נהרג אדם אחד ושלושה נפצעו. צוותי הצלה שחשו לזירה העניקו להם טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים.

המשטרה המקומית מגבירה את האבטחה ברחובות בכדי למנוע פיגועים נוספים ולהעניק תחושת ביטחון לתושבים היהודים לבל יחששו להסתובב חופשי.

מאז התרחשות הפיגועים פנו היהודים לממשלתם בדרישה שזו תגביר את האבטחה סביב מוסדות יהודים ברחבי המדינה. לטענתם, בעת האחרונה ישנם לא מעט מקרים אנטישמיים באזורים בהם מתגוררים יהודים.

תקוותם היא כי בעקבות גל הפיגועים בימים האחרונים, תתוגבר האבטחה והשקט ישוב לרחובות המדינה הנחשבת לסובלנית ומודרנית.

רבה הראשי של דנמרק, יאיר מלכיאור, התייחס הבוקר לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שקרא ליהודי אירופה לעלות לישראל, ואמר כי הוא מאוכזב מדבריו, "טרור אינו סיבה לעלות לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר