פקודת היום הראשונה של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט

הרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף גדי אייזנקוט פרסם הבוקר את פקודת היום הראשונה שלו למפקדי וחיילי צה"ל: "אני נכנס לתפקידי בתקופה רוויית אתגרים. אין לדעת מה יביא עימו העתיד (צבא)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
(עופר מאיר -YNET)

מדי יום מפרסם הרמטכ"ל את פקודת היום למפקדי וחיילי צה"ל, ביום כזה שהחל עם הרמטכ"ל היוצא רב- אלוף במיל' בני גנץ ומסתיים עם הרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף גדי אייזנקוט, ישנם שתי פקודות יום. אז מה פקדו ראשי המטות?

פקודת היום של אייזנקוט: "חיילי צה"ל ומפקדיו, בשירות סדיר ובמילואים, אזרחים עובדי צה"ל. בתחושת שליחות עליונה ומתוך הכרה בגודל האחריות המוטלת על כתפיי, אני מקבל היום את תפקיד ראש המטה הכללי ה-21 של צבא ההגנה לישראל. אני נכנס לתפקידי בתקופה רוויית אתגרים. תמונת המצב האסטרטגית סביבנו משתנה ללא הרף. אין לדעת מה יביא עימו העתיד, ואנו נערכים לכל תרחיש.

"האתגרים העומדים לפנינו מחייבים אותנו לבחינה מפוכחת של המציאות, לביקורת עצמית כנה, להתפתחות ארגונית ואישית וללמידה מתמדת. ייתכן שנידרש להחלטות קשות, הן במישור המבצעי והן במישור הארגוני. אויבינו יודעים כי נתייצב במלוא עוצמתנו לכל משימה שאליה ניקרא, כשאנו מוכנים ונחושים לעשות כל שיידרש על מנת להגשים את ייעודנו, ולהיות כוח המגן של אזרחי מדינת ישראל ותושביה.

"את שרביט הפיקוד אני מקבל מחברי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, שמסיים את דרכו הצבאית לאחר 38 שנות שירות. תרומתו לביטחון ישראל משתרעת על פני מערכות ומבצעים רבים, וחותם עשייתו ימשיך להדהד בצה"ל גם בדורות הבאים. צה"ל כולו מצדיע היום לרב- אלוף גנץ, מודה לו על תרומתו ומאחל לו דרך צלחה.

"אני מקבל לידיי צבא מוכשר לכל משימה, צבא טכנולוגי, מתקדם ומקצועי, צבא ערכי ובעל עמוד שדרה מוסרי איתן; אך חשוב מכול, צבא הנשען על איכות מפקדיו וחייליו, צבא שהוא "צבא העם", המייצג את החברה הישראלית, על כל גווניה ורבדיה . עלינו לעשות כל מאמץ על מנת לשמר את אמונה של החברה הישראלית בצבאה. מפקדים וחיילים".

אייזנקוט התייחס למבצע צוק איתן: "אנו נמצאים לאחר מערכה מורכבת ברצועת עזה , שהוכיחה לנו שוב כי המאבק על ביטחונה של מדינת ישראל לא תם, וכי הוא גובה מאיתנו מחיר כבד. בחלוף השנים איבדנו מפקדים וחיילים , טובי בניה ובנותיה של הארץ , שחירפו נפשם למען הבטחת עצמאותה וביטחונה של מדינת ישראל . זכר דמותם ומורשתם יוסיפו ללוות את צה"ל בעודנו ממשיכים לבצר את חומת המגן. אנו מוסיפים לתמוך בפצועינו בתהליך החלמתם הארוך, וזוכרים את נעדרינו. רבים הם האתגרים העומדים לפנינו , והדרך שבה אנו צועדים ארוכה היא. אנו, שנשבענו לשאת על כתפינו את משימת ההגנה, נוסיף ללכת בה במסירות, באמונה ובבטחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר