אורי אורבך ז"ל

הפוליטיקאים מימין ומשמאל סופדים: "חבר אהוב על כולם"

השר אורי אורבך ז"ל נפטר הבוקר ועמיתיו לפוליטיקה מימין ומשמאל סופדים את זכרו. בנט: "איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן". דרעי: "דמות מופת לחיוניות ולשמחת חיים" (הספדים)

(יוסי זליגר - פלאש90)

השר אורי אורבך, נפטר הבוקר (שני) בבית החולים שערי צדק בירושלים לאחר מחלה קשה, וחבריו לפוליטיקה מימין ומשמאל סופדים לו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני דואב את הליכתו של אורי אורבך, שר בממשלת ישראל, סופר, עיתונאי, איש רוח, פטריוט יהודי. אורי כבש בקסמו את כל שומעיו בידענותו ובחוכמתו העמוקה שנבעה ממעמקי נפשו. הייתה לו רגישות עצומה לאדם באשר הוא, רגישות אותה הביא כשר לענייני גמלאים ולכל דבר שעסק בו. אף שהייתה בו שנינות יוצאת דופן, לא היה בו שום רוע. לא פגשתי מישהו שהכיר אותו ולא אהב אותו. אמש, לצד בני משפחתו, נפרדתי ממנו בבית החולים בתחושת יגון ואובדן עמוקים. אורי יחסר מאד למשפחתו היקרה, לחבריו בממשלת ישראל ולמדינת ישראל".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, קטע את ישיבת מליאת הכנסת בכדי להודיע על פטירתו של אורבך ואמר: "אורי היה מעל לכל מחלוקת בינינו, נעים הליכות ובעל הומור משובח. עוד נדבר רבות על פועלו העצום ותרומתו לשיח הפוליטי ולציבור הגמלאים בישראל. לאורי היה כבוד גדול לכל אדם ולי, כמו לכולנו, היה כבוד גדול והערכה עצומה לאיש הזה".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט פרסם סטטוס פרידה בדף הפייסבוק שלו: "אחי הבכור הלך ממני. אורי, אדם של צחוק ושל רצינות, של חוכמה ושל יושרה, של אומץ ושל חזון", ביכה.

"אורי ידע לחצוב דרך אידיאולוגית בעיקשות ובחן, בחריצות ותוך קריצה, מתוך מודעות עצמית בלתי נגמרת וקסם אישי שלא פג לעולם. אורי ידע לשמח ילדים בספריו, להצחיק את הוריהם בחוכמותיו, ולהביא להוריהם הקשישים זיקנה של כבוד.

"הוא גידל דורות של צעירים בתקשורת והראה להם שהחלום שלהם אפשרי, דורות של דתיים וחילונים למדו ממנו שהחיבור ביניהם אפשרי. הוא היה איש של אהבת הארץ ואהבת האדם עד בלי די. הוא אהב את עם ישראל, ועם ישראל אהב אותו כל כך בחזרה. לא היה בעולם הפוליטי הציני והקר אדם כה אהוב כמו אורי. הוא יחסר לי עד מאד", כתב בנט.

"איבדתי היום חבר אמיתי, חבר בימים קשים ובימים של שמחה, איש להתייעץ איתו ואיש לצחוק איתו, איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן היום.

"אני מוסר את תנחומיי לאשתו מיכל ולארבעת הילדים.אנו נמשיך בדרכו של אורי, והיא תהיה הרבה יותר קשה ועצובה בלעדיו", סיים בנט.

ממפלגתו נמסר: "מפלגת הבית היהודי המומה ואבלה עם לכתו של בכיר חברנו, היקר לנו מכל, השר לעניני אזרחים ותיקים אורי אורבך". במפלגה פירטו את הישגיו של אורבך בפוליטיקה ובתקשורת.

"אורי אורבך היה אהוב על כולם - מקצה בית המחוקקים ועד קצהו, כל כולו אהבת האדם, חיוביות ויראת שמים - איש של מילים חודרות ומעשים חודרים עוד יותר. מורשתו - חיבור בין חלקי העם. אורי הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים ומורשת של אמת וטוב לב לכל אדם.

בבית היהודי הוסיפו: "לאור האבל הכבד ולאות כבוד תעצור הבית היהודי בימים הקרובים את כל הפעילות הקשורה לקמפיין הבחירות שלה".

יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן אמר: "אורי אורבך היה דמות מרכזית בחייה של מדינת ישראל בעשורים האחרונים והשפעתו הגדולה על החברה הישראלית תישאר לתמיד. אורבך הצליח להביא לידי ביטוי קבוצה גדולה וחשובה בחברה הישראלית, והיה איש שידע לשלב היטב את אהבת ארץ ישראל ואהבת עם ישראל".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של ידידי השר אורי אורבך. אורי היה דמות מופת לחיוניות ולשמחת חיים בלתי פוסקת. הארת פניו לכל אחד ואחת היוותה דוגמה לכולנו. תנחומיי הכנים למשפחתו היקרה".

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר: "אורי בכישרונו ובחביבותו טבע ביטויים רבים שהשתרשו בשפה העברית והותיר חותם של ספרות אהובה על הורים וילדים. כאיש תקשורת תיזכר שנינותו השזורה בהומור ייחודי ובכך שהיה זה שפרץ את הדרך לציבור הדתי, שביקש להשתלב בעולם התקשורתי. כמנהיג ייזכר כמי שפעל בכל כוחו למען שלימות ארץ ישראל ואחדותו של העם"

השר אורי אריאל ספד: "עיני עיני יורדה דמעה. איבדנו היום חבר שפרץ דרכים לציבור שלם. אורי ז״ל תמיד ראה למרחוק וצפה קדימה. הוא היה בעל דעות מקוריות, לשון חדה ושנונה והיה ממובילי הדרך בציונות הדתית בתחום התקשורת, תוך שהוביל צעירים להעז לחלום בגדול. אורי תמיד ידע לתת זוית חיובית בשנינות והומור האופיינים רק לו גם במציאות כואבת וקשה כאשר החיוך והחינניות לא נמחקו מפניו אף לא לרגע. זכיתי לפעול לצידו גם בכנסת כדי לקדם יחד את הערכים החשובים לכולנו. אורי אמנם נלקח מאיתנו אך אין לי ספק שרוחו תמשיך ותלווה אותנו עוד שנים רבות".

שר הביטחון משה בוגי יעלון נפרד: "השר אורי אורבך היה איש של ערכים ומידות טובות, של יושר וצניעות, של דרך ארץ ואיכות אנושית יוצאת דופן. בתבונתו, חוכמתו וחוש ההומור המיוחד שלו, היה אורי איש מיוחד בפוליטיקה הישראלית, ולא בכדי היה מקובל ואהוב על כל חלקי הבית. אורי היה, בראש ובראשונה, בן אדם ואוהב אדם".

"היו בו, באורי, אותן תכונות ייחודיות שמיזגו בין דתיים לחילוניים, בין ימין לשמאל, בין יהודים ללא יהודים. מעולם לא התלהם, ותמיד שמר כבודם של אחרים. גם מי שהיה חלוק עליו, רכש לו כבוד רב, יודע כי אורי הוא בר פלוגתא לעילא, בעל עמדות ברורות ומוצקות אך גם סבלני וסובלני לשמוע ולקבל את דעתו של האחר. זו הייתה אחת מתכונותיו המרשימות ביותר. אורי יחסר לכולנו. אישיותו המיוחדת תחסר לכולנו", הוסיף יעלון.

יו"ר יחד ח"כ אלי ישי ספד: "אח, חבר, איש יקר ואהוב, סמל ליושר אישי וניקיון כפיים, עיתונאי מעולה, איש ציבור למופת, ומעל לכל אדם. לצד חילוקי הדעות, אהבתי אותו מאוד והערכתי את אומץ ליבו והגינותו. תישאר אצלי בלב לנצח".
יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר: "יותר מקולגה וחבר לממשלה, תמיד אזכור את חברי אורי אורבך כמי שפעל עבור הקשישים והגמלאים במדינת ישראל. אורי הוא איש משפחה למופת, אשר ראה בישראל כמשפחתו המורחבת. על אף חילוקי הדעות שהיו בינינו, היתה לנו ידידות אישית אמיצה, והוא ייחסר לי מאוד".

ראשי המחנה הציוני, יצחק בוז'י הרצוג וציפי לבני מסרו: "קיבלנו את הידיעה הקשה על אורי אורבך בעצב וכאב. אנו משתתפים באבלם של מיכל, רוני, תמר, שירה, דניאל, המשפחה כולה ושל תנועתו שנפרדת היום ממנהיג ושליח. אורי היה דמות מופלאה, שאיחדה וחיברה בין כל זרמי הציונות ובין כל הישראלים. איש ציבור במלוא מובן המילה, אוהב כל אדם. פוליטקאי שהכניס שנינות והומור למשכן, לצד אידיאולוגיה אמיתית ולוחמנית. נוכחותו תחסר לנו בכנסת ובחיים הציבוריים. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון הגיבה: "אני כואבת על מותו בטרם עת של השר אורי אורבך. אורבך אדם הגון, נעים הליכות ושנון, בעל תפיסת עולם ייחודית, פרלמנטר חרוץ ומצטיין ובר פלוגתא ראוי. ידע לגשר על העולמות השונים בחברה הישראלית. לבנו עם המשפחה, מי יתן ולא ידעו צער".
סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן: " איבדתי היום חבר יקר וקרוב. רבות נאמר על שנינותו, חריפותו של אורי אבל אני רוצה לדבר על אורי כחבר, כדואג, כמי שיודע לעודד ולסייע בעת צרה ובזמן קשה. אורי היה הראשון להתקשר לברך אותי על תוצאות הבחירות בפריימריז. כזה הוא אורי, שמח בשמחתם של אחרים. בשנתיים האחרונות שיתפנו פעולה בתחומים רבים ופתאום התברר לי עד כמה דעותינו קרובות אחת לשניה
בן דהן ציין "אין יותר מאפיין מכך שברגע יציאת נשמתו של אורי היו ח"כ אילן גילאון ואני לצידו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר