יו"ר ועדת הבחירות קבע: נאום נתניהו בקונגרס ישודר בהשהיה

בעקבות עתירה שהגישו זהבה גלאון ואלדד יניב, קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית סלים ג'ובראן כי נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס לא ישודר בשידור חי אלא בשהייה (פוליטי)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
(אבי אוחיון - לע"מ)

סערת הנאום בקונגרס: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קבע היום (שני), כי נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס האמריקני, שבועיים לפני הבחירות, לא ישודר בשידור חי, אלא בהשהיה של חמש דקות זאת בכדי למנוע תעמולת בחירות.

צו המניעה, מגיע בעקבות בקשה שהגישו יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון ומועמד מפלגת המחנה הציוני אלדד יניב, שטענו בעתירתם כי הנאום של ראש הממשלה בפני הקונגרס האמריקני הוא בפני עצמו בגדר תעמולת בחירות.

אולם ג'ובראן קיבל חלקית את הטענות, וקבע כי הנאום ישודר בהשהיה, ויצפו בו עורכים ראשים או בכירים של כלי התקשורת, ובאם יחליטו שיש בדברים כדי תעמולה לא ישדרו אותם. "לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בבמה מרכזית הניתנת לראש הממשלה, שבועיים בלבד לפני מועד הבחירות", כותב השופט.

השופט מבהיר: "אין בכוונתי לומר כי ישנה סבירות גבוהה כי ראש הממשלה יישא דברי תעמולה במהלך נאומו, אלא שאם יישא ראש הממשלה דברי תעמולה - נוכח פוטנציאל ההשפעה הרב על הבוחרים ומועד הנאום - דברים אלה יהוו פגיעה של ממש בשוויון בין המועמדים, ויעניקו יתרון לא הוגן לראש הממשלה בבחירות הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר