"היה אהוב על כולם"

השר אורי אורבך ז"ל מובא כעת למנוחות • שידור חי

ממשלת ישראל התכנסה לישיבת אבל מיוחדת לזכרו של השר לענייני גמלאים אורי אורבך ז"ל • ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו: אורי היה חף מכל רוע" • יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט: "אנחנו נמשיך מאיפה שהפסקת, אורי" • המונים מלווים אותו בדרכו האחרונה בבית העלמין במודיעין • שידור חי (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המצלם, חיים צח - לע"מ)

המונים מתאספים בבית העלמין במודיעין ללוות למנוחות את השר לענייני גמלאים אורי אורבך ז"ל, שנפטר מוקדם יותר ממחלת דם קשה ממנה סבל, והוא בן 54.

צפו בשידור חי ממסע הלוויה:

ממשלת ישראל התכנסה בצהריים (שני) לישיבת אבל מיוחדת לזכרו של השר אורי אורבך ז"ל.

בפתח ישיבת המשלה, ספד לו ראש המשלה בנימין נתניהו: "ממשלת ישראל דואבת את הליכתו של חברנו אורי אורבך זכרונו לברכה. אורי היה שר בממשלת ישראל, סופר, עיתונאי, איש רוח, לפני כל אלה אורי היה פטריוט יהודי אמיתי, אוהב עמו וארצו".

"הוא כבש בקסמיו את כל שומעיו", המשיך ראש הממשלה, "היתה לו ידענות וחכמה ושנינות מיוחדת, שהיא נבעה ממעמקי נפשו הייתה לו גם רגישות עצומה לאדם באשר הוא, ואת הרגישות הזאת הוא הביא לתפקידו כשר לענייני גמלאים, בעצם לכל דבר שהוא עשה".

צפו: ישיבת הממשלה לזכרו של השר אורי אורבך ז"ל (צילום: לע"מ)

"הזכרתי את השנינות שלו שהייתה חדה מאוד, אבל אורי היה חף מכל רוע, אני לא הכרתי אדם שהכיר אותו שלא אהב אותו", אמר ראש הממשלה.

"אמש לצד בני משפחתו, נפרדתי ממנו בבית החולים, בתחושת אובדן ויגון עמוק, הוא יסחר לממשל, הוא יחסר למשפחתו היקרה, הוא יחסר לעם ישראל. יהי זכרו ברוך", סיים ראש הממשלה.

לאחר מכן ספד לו יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט: "אתמול בערב נפרדתי מאורי בפעם האחרונה בנשיקה".

"אורי אחי הבכור, היה איש של חיבור, הוא חיבר בין הילדים שעבורם הוא כתב לבין הקשישים שלהם הוא דאג. בין הציבור הדתי שממנו הוא מגיע לבין הציבור החילוני שאליו דיבר", אמר בנט.

בנט הוסיף ואמר כי "אורי ידע לחבר בעזרת הומור אבל הוא ידע גם להגיד עכשיו אני לא צוחק, עכשיו זה ברצינות. אורי היה דובר נאמן של ארץ ישראל, של תורת ישראל ושל עם ישראל".

"בעולם שהולך ומקצין אורי היה חביב על כולם, ממש כולם, כולם מכירים את השנינות וההומור של אורי, אבל פחות מכירים את אומץ הלב שלו, לעמוד לבד מול 20 אנשים בדעה אחרת, ולהגיד את האמת, גם אם זה לא פופולרי בתקשורת, וגם לפעמים בסיעה", סיפר בנט.

"כולם אוהבים את אורי", הוסיף השר בנט, "משפחת אורבך יקרה, מיכל, רוני, תמר, ודניאל - עם ישראל כולו אתכם".

"אנחנו נמשיך מאיפה שהפסקת, אורי", סיים בנט.

הלוויתו של השר אורבך ז"ל תתקיים בשעה 16:30 בבית העלמין במודיעין.

אמש חלה החמרה משמעותית במצבו של אורבך, ובני משפחתו נקראו לבית החולים. יו"ר מפלגתו השר נפתלי בנט נטש כינוס בחירות שערך ומיהר להתעדכן על ההחמרה במצבו של אורבך. הבוקר, כאמור, קבעו רופאי בית החולים את מותו של אורבך.

קודם לתפקידו בשנים האחרונות כחבר כנסת מטעם "הבית היהודי", שימש אורבך כאיש תקשורת, והיה לאחת הדמויות הציוניות דתיות הבולטות בתקשורת הישראלית. הוא בוגר ישיבות נחלים וישיבת ההסדר בקריית שמונה, ובשירותו בצה"ל שימש כלוחם בחיל השריון.

הוא נולד ב-28 במרס 1960 בפתח-תקווה ולמד בבתי הספר "שארית ישראל" ו"נצח ישראל".

אורבך נודע בחוש ההומור שלו. ובין היתר חיבר ספרים הפונים לילדים מזווית סאטירית בהם ניתן למצוא את "סבא שלי היה רב". כמו כן, כך לפי ויקיפדיה, אורבך אחראי לביטויים "דתי מחמד", "העם עם הגולן" ו"חברון מאז ומתמיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר