צפו בוידאו

הנאום האחרון בחיי אורבך: העולם קיים בשביל התורה

הנאום האחרון שנשא בחייו השר אורי אורבך ז"ל, עסק בלימוד התורה ואחדות העם. "בשביל זה העולם קיים. פוליטיקה, פריימריז והשטויות - הכל נדמה לך כאילו זה הכי חשוב. אבל הכל בשביל קיומו של עולם בדרכה של תורה, אהבת הבריות, אהבת ישראל ואהבת הארץ" אמר אורבך בנאום שנשא בפני אברכים. צפו (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(וידאו: באדיבות ערוץ 7. תמונה: פלאש 90)

אלפי בני אדם ליוו בשעות הערב (שני) את השר אורי אורבך בדרכו האחרונה בטקס ממלכתי בבית העלמין במודיעין. נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר נפתלי בנט, עיתונאים ובני משפחה ספדו לו וסיפרו על מעשיו לאורך השנים.

בנאום שנשא בחודש דצמבר האחרון והיה האחרון שנשא בחייו, דיבר אורבך על מעלת האחדות בעם ישראל ועל כך שהעולם קיים בשביל התורה.

"הנציב מוולוז'ין כותב על כך שכל שבט בעם ישראל יש לו חלק אחר בתורה" אמר אורבך באירוע הענקת פרסים למחברי חיבורים תורניים. "לכל קבוצה וקבוצה בעם ישראל יש, לא את התורה שלה - לכולנו יש תורה אחת - אלא לכל אחד יש את המסלול, הנתיב והדגשים. ואני חושב שגם בחיבורים התורניים, גם בציבור החרדי וגם בציבור הציוני-דתי, כל אחד מפלס דרך משלו".

בהמשך אמר אורבך: "אני רוצה לברך אתכם, אברכים, בני תורה, אתם ומשפחותיכם, בשביל זה העולם קיים. כל הפוליטיקה, הפריימריז והשטויות הכל זה נדמה לך באותו רגע שזה הכי חשוב בעולם. אבל הכל בשביל קיומו של עולם בדרכה של תורה, אהבת הבריות, אהבת ישראל ואהבת הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר