סטטוסים מצייצים חזר; הפעם בתור אתר אינטרנט

כחודש לאחר שסגרה חברת פייסבוק את העמוד הפופולרי "סטטוסים מצייצים", פתחו מפעילי העמוד אתר אינטרנט בשם הדף, ובו יוכלו המשתמשים לצפות בתכנים השונים (אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום מסך)

כחודש לאחר שסגרה ענקית הרשת פייסבוק את מפעל חייו, פתח היום מייסד עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים" אבי לן אתר אינטרנט חדש הנושא את שמו של עמוד הפייסבוק הפופולרי. עיצוב האתר שאב השראה עמוקה מהרשת החברתית הפופולרית בעולם, כשוותיקי המשתמשים בפייסבוק יטענו כי מדובר למעשה בעיצוב כמעט מקביל לאחד מגלגוליה הקודמים של הרשת החברתית.

באתר האינטרנט החדש מפרסם לן סטטוסים, תמונות וסרטונים שאסף מאתר פייסבוק, כשהמשתמשים יכולים להגיב ולסמן "לייק" על הסטטוסים שהועלו, כמו כן יכולים המשתמשים להגיב על הפוסטים שפורסמו - באמצעות פייסבוק, כשהאתר עושה שימוש בתוסף רשמי של חברת פייסבוק.

באתר החדש, שכאמור נראה כי שאב את השראתו מפייסבוק, מחולקים הפוסטים המפורסמים לפי נושאים שונים, כשניתן אף לבצע חיפוש. כמו כן, האתר מציג את היסטוריית הפרסומים של משתמש פייסבוק שסטטוס שלו פורסם באתר "סטטוסים מצייצים".

כזכור, לפני כחודש החליטה חברת פייסבוק על השעיית העמוד הפופולרי שצבר למעלה מ-770,000 אוהדים, זאת לאחר תחקיר שפורסם באתר "גלובס" ובו נטען כי מפעילי העמוד נהגו לפרסם פוסטים בתשלום ללא סימון התוכן כתוכן שיווקי. עוד נטען ב"גלובס" כי מפעילי העמוד נהגו לפרסם תוכן ויראלי כנגד חברות מסחריות, כשלמעשה הם קיבלו סכומי כסף גבוהים עבור הפרסומים.

על פי התחקיר, מפעילי העמוד אבי לן וזוגתו פרסמו מחירון וגבו סכומים של החל מ-7,000 שקלים עבור פרסום פוסט המכיל טקסט בלבד, ועד 84,000 שקלים עבור חבילת פרסום הכוללת 10 סרטונים ששותפו על ידי העמוד.

ימים ספורים לאחר שהשעתה החברה את החשבון בעקבות הדיווח, הודיעה חברת פייסבוק העולמית כי החליטה לסגור לצמיתות את העמוד - בניגוד למדיניות החברה שמשעה בדרך כלל את החשבון למספר ימים. בפייסבוק טענו כי הפרת תנאי המשתמש של האתר שאוסרים על פרסום סמוי בכלל - הייתה שיטתית ולאורך זמן.

לאחר שמפעילי העמוד החלו לתקוף באופן אישי את מנכ"לית פייסבוק ישראל על סגירת העמוד, החליטה החברה גם להשעות את החשבונות האישיים של בני הזוג לן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר