מחר: חסל סדר התשלומים הנפרדים לתשתית וספק אינטרנט

רפרומת "הפס הרחב" שעושה סוף לתשלומים הנפרדים לחברות בזק ו"הוט" בגין אספקת שירותי תשתית אינטרנט ותשלום נפרד ל"ספקיות האינטרנט", נכנסת לתוקפה (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מהפיכת האינטרנט הקווי נכנסת לתוקף: למעלה משנה לאחר שהודיע משרד התקשורת על "רפורמת הפס הרחב" או "רפורמת השוק הסיטונאי" במהלכה תבוטל שיטת אספקת האינטרנט הייחודית למדינת ישראל (הלקוחות התנהלו עד היום מול ספקי תשתיות אינטרנט בנפרד ומול ספקי שירותי האינטרנט בנפרד), החל ממחר תיכנס הרפורמה לתוקפה וממחר יעברו הלקוחות להתנהל מול חברה אחת בלבד.

הרפורמה קובעת כי חברות תשתיות האינטרנט "בזק ו"הוט" תחויבנה בהחכרת שירותי התשתיות שלהן ל"ספקיות האינטרנט", כשמעתה יוכלו הלקוחות לשלם עבור חבילת אינטרנט הכוללת ספק ותשתית בחבילה אחת ובמחיר אחיד. גם "בזק" ו"הוט" יספקו מעתה את חבילות האינטרנט בחבילה אחת.

על פי הערכות משרד התקשורת, כניסת הרפורמה לתוקפה תחסוך לגולש הישראלי 30% מחשבון האינטרנט הקווי שלו כשהתחרות שתיווצר כעת בין שלל ספקיות האינטרנט הישראליים תחסל סופית את הדואפול של "בזק" ו"הוט" ששלטו במשך שנים לבדם בשוק תשתיות האינטרנט.

שיטת ההפרדה בין ספקיות התשתיות וספקיות האינטרנט הנה ייחודית לישראל, בעוד שבשאר העולם ההפרדה בין ספק האינטרנט וספק התשתיות כלל לא קיימת.

על פי הערכות של משרד התקשורת שפורסמו לפני כשנה, רפורמת הפס הרחב צפויה כאמור להוזיל משמעותית את מחירי האינטרנט באופן משמעותי. ולפי הערכות המשרד חברת "בזק" צפויה לאבד כ-600,000 מנויים בעקבות הרפורמה המהפכנית בשוק האינטרנט הקווי.

משרד התקשורת הודיע היום כי הוא מקים חפ"ק ייחודי שייתן מענה לחברות השונות שיחלו לספק את כלל שירותי האינטרנט החל ממחר. החפ"ק יתמקד במתן פתרונות וטיפול מיד בתלונות ובחילוקי דעות שיתגלעו בין חברות התשתית לספקי האינטרנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר