עימות בין ראשי המפלגות החרדיות? זה יהיה שואו מצוין

בקול ברמה הציעו לראשי המפלגות החרדיות להגיע לעימות רדיופוני פומבי ומני צור חושב, שזה רעיון מעולה לשמוע את הח"כים עונים על שאלות רציניות כמו מה הם עשו בכנסת? (טור

מני צור | כיכר השבת |
(אורי לנץ - פלאש90)

א. עימות חרדי? רדיו 'קול ברמה', הציע לראשי המפלגות החרדיות להגיע לעימות רדיופוני פומבי. הרעיון מעולה (למרות שאינו מקורי), יהיה מרתק לראות את ח״כינו משיבים מלחמה, מתנצחים ביניהם ומשתדלים לענות כהלכה על שאלות שהם מעבר ל׳צהוב׳ , כמו: מובילי ההפגנות, מושכי הזנבות, שורפי הפחים, מבעירי הטיטולים ומפגיזי הלֶבנים המבאישים ושאר מרעין בישין הנגרמים ע"י בני תמותה.

הגיע השעה לעלות כיתה, ולהשיב לשאלות שמפלגות ומרסקות את ציבור היראים מבפנים. מה תרומתך אדוני הח״כ לציבור בוועדה... ותוצאותיה? חוץ מהתרומה הוודאית והנשגבת של השמדת כמה מאות בורקסים ורוגעלך במצטבר.

ח״כ אורי מקלב כמשל, ׳שחיף׳ הנידף ברוח ולא בהכרח מחוסר תיאבון למאכל הטורקי הפופולארי שהוזכר, הינו ח״כ פעלתן המשתתף בוועדות בחריצות כנמלה ארצישראלית ׳בזמן קיץ׳. בעימות שכזה, יפרח כחבצלת השרון וכשושנת העמקים ובצדק.

ולדוגמא, יהיה מעניין לראות את הקצף בשפתיו של ח״כ גפני הקוצף מול האתגר שהציבו בפניו ציבור תורני גדול ומשובח מהציבור פנימה, המסרב בעת כתיבת שורות אלו, להראות ׳סימני כניעה׳ ולשלשל את הפתק השייך למפלגה ששורשיה נטועים עמוק בקטוביץ של אביב 1912 .

מרתק לא פחות יהיה להאזין לח״כ מוזס ולשמוע ממנו במה פעל למען מצביעי ׳אגודה׳ מלבד ההתארגנות הקדושה למירון, חלוקת סלסלות ׳קמחא דפסחא׳ ו׳דאחקות׳ עסיסיות באידיש מתובלות במשלי המגיד מדובנא.

לצמד הבלתי נפרד, הח״כים אריה דרעי ואלי ישי יהיה הרבה יותר מורכב להסביר לציבור, מה היא מורשת מרן זצ״ל על סעיפיה, ואיך פעלו בעבר ויפעלו בהמשך למענה (כרגע?! דממת מוות).

ב. ח״כ אלי ישי הסכים להזמנה על אתר, בעוד שאר הח״כים ובדגש על דרעי, עדיין חושבים, וחושבים וחושבים...
לישי לכאורה ורק לכאורה, אין מה להפסיד מעימות שכזה, אחרי שנדחה מכל זירה אפשרית ונדחק תודעתית-ציבורית מהמיינסטרים החרדי, להוציא חסידי חב״ד רבים, תלמידי הרב מזוז שליט״א, מספר רבנים וראשי קהילות חרדים ׳עצמאיים׳ שעומדים בזכות עצמם ויכולים ׳לפרנס׳ ולקיים את קהילתם ללא פוליטיזציה מיותרת ומנופי לחץ מבחוץ.
כל שנותר לאיש, זה רק ׳לחטוף׳ כמה קולות ולזמזם בהנאה ״ושלא ייגמר לעולם!״ מהמשהו שהיה פעם הוא עצמו.

ג. במבט שני, היכולת התיאטרלית (בעיקר בפלג גופו העליון ובדגש על הפנים והעיניים), הכריזמה והרטוריקה המשובחת של האריה גדולה פלאים מזו של ישי, בכך יודו גם אנשיו ואהוביו, אלא אם המה לוקים ב׳פולחן אישיות׳ פגאני חלילה וחס, ולא נחשדו ישראל על כך.

כך ש׳בקרב מאסף׳ אם יהיה, בין אריה לישי, ׳כיסא אליהו׳ יראה קטן שספק רב אם תינוק ביום מילתו יצליח להניח את ראשו עליו.

ד. ואף על פי כן שווה יהיה לישי להצטרף לעימות, וזאת על אף המהלומות הבלתי נעימות שיחטוף, וסביר להניח גם יחטיף.

על איזה צד שלא נמרח את גבינת השמנת רווית הקולות, המרוויח הגדול של עימות אם יתרחש יהיה ח״כ אלי ישי יו״ר יחד, בבחינת ״אכול ושתו כי מחר בחירות...״.

מה שכמעט ברור, שבין הכמיהה לכתישת ורטישת ישי אחת ולתמיד, בודאי יעדיף דרעי לסרב להזמנה וגם לפעול אקטיבית אצל החברים מ׳האחות שעקפה מימין׳ לענות בשלילה.

ו. בשעון החול האוזל מול הבחירות הקְרֵבוֹת, מסקרן יהיה לעקוב מי יתרצה לעימות לפני מי? והאם בכלל? ביבי את בוז׳י (האנמיות והעייפות של נכד הרב הרצוג זי״ע לא עושה חשק לשלוח אותו גבוה יותר מאשר סגן שר היין החצי אדום בנורווגיה השלווה וגם זה רק בזכות אבות וייחוסו הרם...), או שמא אריה את ישי, לשני הראשונים תכונות ׳הופעה וייצוג׳ מולדות, משובחות משל יריביהם.

אך גם להפיל את גוליית (מטפורית), לא היה צורך ביותר מאבן מזדמנת ופוקוס שש שש ובלע״ז קלטת או סתם בקבוק למחזור.

ז. ולמארגנים המכובדים, בפאנל שכזה אם יתהווה, יצמח ויצא לפעול, מומלץ לא להניח בקבוקים על השולחן כמקובל. לא רק מפני שהצטמקו ׳משלי הבקבוקים׳ בבחינת מצטמק ורע לו, עד כדי חסרון של ממש. וכבר ראינו כמה אפשר למחזר שוב ושוב ושוב את תסמונת הבקבוק והש״ד (שימו לב עד כמה ש״ס הורידה את הרגל מהגז בנישה הזו בבחירות תשע״ה, אף אם רמזו עדיין לא יצאו בתרועות מלחמה על הנושא העדתי! גם שם יודעים שבוחבוט ובוחבוטוביץ משרתים כתף לכתף בגולני, וכמעט ואין קונים לדבר, היום הכיס כואב יותר מכל שד אפשרי).

בפאנל שראשי המפלגות החרדיות הן משתתפיו ונראה כי האנרגיות בשיא פריחתן... המשל הוא אמנם הבקבוק, אבל הנמשל בהחלט יכול להיות פרצופו המופתע והמעצבן של היריב.

בבחירות תשע״ה, חובה לצאת מנקודת הנחה ש׳הכל שפיך׳, אין לקחת סיכונים מיותרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר