30 אלף בעצרת בקופנהגן: "לא נהיה אותו דבר בלי יהודי דנמרק"

כ-30 אלף בני אדם השתתפו אמש בעצרת זיכרון בעקבות הפיגוע בבית הכנסת בקופנהגן שבדנמרק. המאייר השבדי טען כי הירי כוון נגדו והוא שוהה בדירת מסתור (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

עשרות אלפי בני אדם השתתפו אמש (שני), בעצרת זיכרון לנרצחים בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת בקופנהגן שבו נהרגו שני בני אדם.

באירוע נטלו חלק כשלושים אלף בני אדם ובראשם ראשי הקהילה היהודית וראש ממשלת דנמרק, טורנינג שמידט, שאמרה לנוכחים: "התקפה על יהודי דנמרק היא התקפה על דנמרק כולה".

ראש הממשלה קראה ליהודים שלא לעזוב את המדינה בעקבות הפיגוע משום שלדבריה, היהודים חיים בדנמרק כבר מאות שנים והם חלק מהחברה הדנית. "לא נהיה אותו הדבר בלי הקהילה היהודית בדנמרק".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח עם ראש ממשלת דנמרק והביע את תנחומיו בעקבות סדרת הפיגועים שהתרחשו בקופנהגן בשבת. בהודעת הבית הלבן נמסר כי בשיחה הדגיש אובמה שהעם האמריקני תומך בדנמרק במאבקה בטרור, והציע לפעול במשותף נגד כל מי שינסה לפגוע בחופש הביטוי.

בתוך כך, המאייר השבדי לארס וילקס, שארגן את אירוע בת המצווה בבית הכנסת, אמר כי היריות כוונו אליו ובדרך נס ניצל. לדבריו, ייתכן שהיורה קיבל השראה מהמתקפה נגד מערכת "שארלי הבדו" בפריז שבו נהרגו 12 עיתונאים ושוטר אחד.

המשטרה השבדית דיווחה כי המאייר עבר להתגורר במקום מסתור. "ביתו אינו בטוח, עליו להיות במקום בטוח", אמר דובר המשטרה.

לארס נתון תחת אבטחה משטרתית בשל איומים על חייו מאז שצייר ב-2007 את הנביא מוחמד על גופו של כלב. ביום שבת ירה צעיר לעבר ארוע שארגן בנושא איסלאם וחופש הביטוי בבית קפה בדנמרק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר