שמואל יצחקי נעצר

החשד: חלקות קבר גנובות וחצי מיליון שקלים בגרביים

שלושה חרדים מירושלים בהם חבר מועצה לשעבר שמואל יצחקי בעקבות חשדות לשחיתות, לפיהם מכרו חלקות קבר בהר המנוחות שלא היו שייכות להם ודרשו בתמורה עשרות אלפי שקלים במזומן. בנוסף, מכרו למשפחות שכולות קברים פיקטיביים. בחיפוש נמצא סך של חצי מיליון שקל (חדשות, משפט)

ישי כהן וקובי רוזן | כיכר השבת |
עצור, שמואל יצחקי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

חשד לשחיתות בחברה קדישא: היום (שני) הותר לפרסום כי חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר שמואל יצחקי ועוד שני חשודים נוספים נעצרו בחשד לשחיתות לאחר שמכרו חלקות קבר בהר המנוחות שעל פי החשד לא היו שייכות להם.

אמש עצרה המשטרה את החשודים תושבי ירושלים : שמואל יצחקי, בלישה שאול, וחשוד שלישי ששמו טרם הותר לפרסום. נגד חשוד נוסף שנמלט לחו"ל הוצא צו מעצר.

המעצר מגיע בתום חקירה מורכבת ואינטנסיבית המתנהלת מזה מספר חודשים ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף חקירות מס הכנסה ירושלים ברשות המיסים. היא החלה בעקבות תלונה שהוגשה ביחידת ההונאה ע"י מועצת בתי העלמין במשרד לשירותי דת, לפיה החשודים השתלטו על קרקעות חברות קדישא ושטחים ציבוריים שכלל לא הוקצו לקבורה בהר המנוחות, וביצעו קבורה של נפטרים שלא כדין תוך שהם מתחזים לאנשי החברה קדישא.

בנוסף, הוגשו ביחידת ההונאה 6 תלונות נוספות של אזרחים שטענו כי החשודים מכרו להם חלקות קבורה בהר המנוחות בעשרות אלפי שקלים, אך לאחר מכן התברר להם כי מדובר בקרקעות שאינן מיועדות לקבורה ושלחשודים לא היה רישיון למכירתן. עוד ציינו המתלוננים כי על אף דרישתם לא קיבלו קבלות ולא תעודות על רכישת חלקות בחיים.

מהחקירה עולה, כי מאז שנת 2005 החשודים, שהיו מוכרים כמי שעוסקים במכירת קברים בהר המנוחות ואף נהגו להציג עצמם כ'חברה קדישא צוקים', היו מציעים למכירה חלקות שאינן מיועדות לקבורה, וזאת תמורת תשלום של בין 45,000-90,000 ₪. את התשלום היו דורשים במזומן מראש לפני הקבורה. כמו כן לא הנפיקו קבלות או חשבוניות תמורת התשלום.

כמו כן התברר בחקירה כי החשודים אף מכרו למשפחות שכולות שטרי רכישה, לחלקות קבר בעשרות אלפי שקלים, תוך שהם מבטיחים כי חלקות הקבורה האמורות ישמרו בעבורם, כאשר בפועל החלקות כלל לא נשמרו ובחלקן אף נקברו אחרים.

בחיפוש שבוצע בדירת אחד החשודים אותר סכום כסף מזומן בסך של כחצי מיליון שקל שהוסתר בתוך גרביים בארון בגדים, כמו כן נתפסו מסמכים ותעודות קבורה לא חוקיות.

על פי החשד, את הכספים שקיבלו הם הפקידו בחשבונותיהם הפרטיים ובחשבונות המופיעים על שם בני משפחותיהם, כמו כן הם רכשו בכסף רכוש פרטי והשקיעו אותו בעסקים.

במקביל לחקירה המשטרתית מתנהלת כנגד החשודים חקירה של רשות המיסים בחשד להעלמת הכנסות, רישומים כוזבים, השמטת הכנסות ורכוש מהדוחות וביצוע עסקאות ללא הוצאת חשבוניות.

כאמור, אמש נעצרו השלושה ובחקירתם קשרו עצמם למיוחס להם.

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של שניים מהחשודים: יצחקי שמואל ובלישה שאול עד ליום חמישי ה-19.2.15. לגבי החשוד השלישי טרם התקבלה החלטת בית המשפט.

יצחקי שימש במשך שנים רבות כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס, אך בבחירות האחרונות הוא הוחלף על ידי יו"ר ש"ס אריה דרעי בנציגים צעירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר