כל מה שאתם צריכים לדעת על רפורמת הפס הרחב

רפורמת הפס הרחב שנכנסה לתוקפה שמה סוף להפרדה בין ספקי האינטרנט לחברות התשתית. מה ישתנה אצל הלקוח ואיך תנצלו את הרפורמה על מנת להוריד את מחיר האינטרנט הקווי בעשרות אחוזים? כל הפרטים על הרפורמה החשובה בהיסטוריית האינטרנט הקווי בישראל

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רפורמת הפס הרחב כבר כאן: החל מאמש (שלישי) נכנסה לתוקפה רפורמת הפס הרחב או בשמה השני רפורמת השוק הסיטונאי, במהלכה מנסה משרד התקשורת לקדם את ישראל ולהשוות את המצב בכל העולם, שם ספקי האינטרנט כבר אינם קיימים והלקוחות מתנהלים מול חברה אחת שמספקת להם את תשתית האינטרנט וכן את שירותי האינטרנט (ISP).

מטרת הרפורמה היא להוזיל את מחירי האינטרנט באופן משמעותי על ידי הגברת התחרות. על פי הערכות משרד התקשורת, ההוזלה שצרכן האינטרנט הקווי יחוש הוא עד עשרות שקלים בחודש. כשכבר היום ניתן לראות חברות תקשורת שהוזילו את המחירים באופן משמעותי, והן מציעות חבילות אינטרנט הכוללות תשתיות ואספקת שירותי אינטרנט במחירים של עד 100 שקלים.

להתנהל רק מול חברה אחת

על פי הרפורמה, מהיום תוכל כל חברה המחזיקה ברישיון לאספקת שירותי אינטרנט, לחכור מהחברות "בזק" ו"הוט" את שירותי התשתיות שלהן, שאת מחיר ההחכרה קבע משרד התקשורת והוא יהיה מפוקח. חברות התקשורת יספקו ללקוחותיהן את שירותי התשתית והאינטרנט במחיר אחיד וקבוע.

לקוח שלא יבקש לשנות את ספק התשתית שלו, יוותר כלקוח של בזק או הוט בנפרד, ושל ספקית שירותי האינטרנט בנפרד. רק לקוח שיבקש או יאשר מעבר לחברת האינטרנט שלו גם לצורך קבלת התשתית, יועבר לחברה שיבחר כשאז הוא יעבור להתנהל אך ורק מול חברה אחת.

במקרה של תקלה טכנית למשל, יפנה הלקוח לחברה שמספקת לו את שירותי התשתית, כשהיא בתורה תפנה לחברת בזק או הוט ותדאג לתקן את התקלה. על פי החוק, חברת בזק לא תוכל לתעדף את לקוחותיה על פני לקוחות של החברות המתחרות.

על פי הערכות משרד התקשורת שפורסמו לפני כשנה, חברת בזק עלולה לאבד כ-600,000 לקוחות כתוצאה מהרפורמה. חברת בזק כבר הגישה עתירה כנגד הרפורמה, כשהדיון בעניין הרפורמה יחל ימים ספורים לאחר הבחירות לכנסת ה-20.

במשרד התקשורת פתחו בימים האחרונים חפ"ק ייחודי שתפקידו לדאוג לפתרון של כל תקלה טכנית שתתגלה בעת מעבר החברות לאספקת תשתיות שחכרו מחברת בזק. כמו כן פתחו במשרד מוקד מיוחד שתפקידו הוא לפתור סכסוכים שמתגלעים בין החברות השונות.

על פי בכירים במשרד התקשורת, באחת החברות לא ממש מרוצים מהרפורמה שתגרום להם לאיבוד מאות אלפי לקוחות, ותגרום גם לירידת מחירים משמעותית בתחום, ובמשרד חוששים כי החברה תנסה "לסבך את העניינים", לצורך כך הקימו צוות משימה מיוחד שיתפקד מעתה במשרד ויטפל בתלונות המגיעות בעקבות הרפורמה. בכירים במשרד התקשורת הבטיחו בשיחה שקיימו עם "כיכר השבת" כי תלונות בנושא רפורמת הפס הרחב יקבלו מענה מיידי והן יהיו בראש סדר העדיפויות במשרד.

המחירים כבר צונחים

משרד התקשורת תולה תקוות רבות ברפורמה, כשכאמור, במשרד מקווים כי הרפורמה תחסל את הדואופול שהיה לחברות "בזק" ו"הוט" ותוריד את המחירים באופן דרסטי.

חברת 012 של פרטנר היא הראשונה שקופצת על העגלה, ועל פי פרסום של החברה, לקוחותיה כבר יכולים החל מהיום לנייד את שירותי התשתית שלהם לחברה, בחברה מציעים מחירים של עד 100 שקלים לחבילה הכוללת תשתית וספק במהירות של עד 100 מגה.

שאר החברות עדיין לא מציעות חבילות משולבות, למרות שעל פי בכירים במשרד התקשורת, רוב מוחלט של ספקיות האינטרנט חוברו לשירותי התשתית, והן יכולות כבר להציע חבילות משולבות ללקוחותיהן. לפי נציגי חברות התקשרות השונות עימם שוחחנו היום, רוב חברות התקשורת יחלו להציע חבילות משולבות במחיר זול יותר משמעותית מהמחיר אותו הם משלמים כיום, כבר בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר