גלריה: מי הגיע להשקת הספר על משה אבוטבול?

הספר "משה אבוטבול, העלייה השבר והניצחון" הושק בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ועיתונאים חרדים. אבוטבול על תכני הספר: "המערכה לא הייתה קלה כלל ועיקר. כולם התגייסו נגדנו" (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יעקב לדרמן )

אחרי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", הושק אמש (שני) באופן רשמי הספר "משה אבוטבול, העלייה השבר והניצחון" בטקס בו השתתפו אישי ציבור חרדים רבים. הסופר החרדי חנוך שיין מגולל בספר את השנה החולפת שעדיין לא שיקמה סופית את הקרע באוכלוסייה.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול אמר בטקס ההשקה כי "למרות הפרגון והכבוד שניתן לו, הוא יודע ועד כי ההצלחה בבית שמש היא איננה הצלחה של איש יחיד, אלא של כל הכלל כולו בראשות מרנן גדולי ישראל שליט"א. המערכה לא הייתה קלה כלל ועיקר, היה כאן גיוס שיא של כל אושיות המדינה בכדי להכשיל אותנו, ורק בכוח האחדות הצלחנו להחזיק מעמד ולהביא את הנצחון, שגם בתוך המחנה פנימה רבים לא האמינו כי ניתן לשחזר אותו".

"עברה שנה לנס שהיה בבית שמש, וככל שעובר הזמן, ונבנות שכונות חדשות, מוסדות חדשים, אנו מבינים יותר ויותר את גודל הנס שהיה לבית שמש כולה, ולכך הספר החדש ילמד את כולנו להודות ולשבח לקב"ה על הנסים והנפלאות". הוסיף ראש העיר.

מחבר הספר חנוך שיין אמר בדבריו כי רבים שואלים מה הביא אותו לכתוב את הספר, אבל השאלה היא הפוך, כיצד בכלל ניתן היה להתעלם מסיפור מתח כמו שהיה בבית שמש, פרקים שמי שקורא אותם מבין כי מדובר בתהליכים עמוקים ביותר, שמשליכים לא רק על בית שמש אלא על כל מדינת ישראל כולה. "הייתה כאן השקעה גדולה בכדי להוציא את הספר בהידור רב, אבל הכל כדאי בכדי להביא את סיפורה של בית שמש ממשקפיים חרדיות, לפני שיקום מישהו אחר וינסה לשכתב את ההיסטוריה של העיר", אמר שיין.

צילום: יעקב לדרמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר