אוקראינה: חולל קבר בתו של רבי נחמן מברסלב

אנטישמים חיללו אמש את קברה של בתו של רבי נחמן מברסלב, שרה. הם ריססו על מצבתה צלבי קרס ואף ניסו להצית את המקום. יו"ר אהלי צדיקים: "בקרוב נשפץ שוב את הציון" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

האנטישמיות ברחבי אוקראינה הגיעה לשפל נוסף: אנטישמים חיללו את קברה של שרה בתו של הגה"ק רבי נחמן מברסלב הטמונה בבית העלמין בעיר קרימנצ'וק שבמרכז אוקראינה.

האלמונים חיללו את קברה כשריססו צלבי קרב וסיסמאות אנטישמיות על מצבתה, ואף ניסו להעלות את הציון באש. בקהילה היהודית הביעו חשש כי המקרה המדובר עלול להביא עמו מקרים דומים אחרים.

רק לפני חודש ימים, בפעילות סביב השעון ובעבודה מאומצת שנמשכה חודשים רבים, סיימו בארגון 'אוהלי צדיקים' את שיפוץ הקבר וחידוש המצבה וכן אוהל חדש שהוקם מעל קברה.

עיריית קרימנצ'וק תכננה להקים במקום בית החיים שכונה יוקרתית, מכיוון שלא הסכימו להכיר במקום כבית עלמין יהודי, ורק בעקבות פעילות רבה וענפה יחד עם רב העיר המקומי הרב סלומון נמנע את חילול הקודש והחרפה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר יו"ר אוהלי צדיקים הרב ישראל מאיר גבאי, כי יחד עם רב העיר הם פועלים שהעירייה והמשטרה המקומית ימנעו מעשים חמורים אלו בעתיד, "בקרוב נשתדל לשפץ את הקבר והאוהל מחדש למרות ההוצאות הגדולות בתקווה שמעשים כאלו יימנעו בעתיד", אמר גבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר