נחתם כינוס שלוחות חב"ד העולמי לשנת תשע"ה

אלפי שלוחות חב"ד מרחבי העולם התכנסו בשבוע האחרון לכינוס עולמי שנחתם במעמד סיום עוצמתי ומרגש בנוכחות בנות משפחתם של שלושת הנערים החטופים • גלריה (חרדים)

חיה כהן | כיכר השבת |
שלוחות חב"ד בבאנקעט (צילום: מיכל ווייס)

ביום שני האחרון נחתם כינוס שלוחות חב"ד העולמי בניו יורק במעמד סיום מרגש ועוצמתי - "הבאנקעט".

מידי שנה נערך כינוס השלוחות בשבוע בו חל תאריך כ"ב שבט, יום פטירת הרבנית חיה מושקא שניאורסון, אשת הרבי מליובאוויטש. מה שהחל כמפגש של מספר השלוחות לכבוד היארצייט של הרבנית, הפך לוועידה רבת משתתפות בה נכחו השנה קרוב ל-3,000 שלוחות מ-65 מדינות שונות ברחבי העולם.

בכל שנה נבחר נושא מרכזי עליו נסוב הכינוס, הסדנאות המגוונות, המושבים והפאנלים. הפעם, נבחרו מילותיו של הרבי למשפחת השלוחים ערב נסיעתם למרחקים "איך פאר דאך מיט אייך" [= הלוא נוסע הנני עמכם].

משפט זה שנשמע שוב ושוב בניסוח כזה או אחר מפיו של הרבי, המשלח, נוסך בקרב השלוחים והשלוחות את התחושה כי הרבי נוכח באופן מוחשי בכל רגע מחייהם המוקדשים למילוי השליחות, וזהו מקור כוח ועוצמה להתמודד עם האתגרים הרבים והמורכבים שמזמנת השליחות.

השלוחים רואים במשפט זה את האחריות הרבה המוטלת על כתפיהם להבטיח שכל פעולה שיעשו בשליחות, תתאים לרצונו של הרבי ולא להפך.

הכינוס החל את דרכו בשנת תשמ"ט (1989), שנה לאחר פטירת הרבנית. מטרתו לתת לאותן שלוחות הפזורות בכל רחבי העולם הזדמנות לפגוש את חברותיהן לשליחות, לשמוע, ללמוד, לשתף, להתחזק ולקבל כוחות לקראת השנה הבאה בשליחות. לרבות מהן הכינוס הוא הפעם היחידה בשנה בה הן פוגשות נשים נוספות שומרות תורה ומצוות.

אירוע הסיום החותם את הכינוס הוא מעמד הבאנקעט. שלוחות, מקורבות וידידות חב"ד מתכנסות יחד בערב הצדעה מרשים במלון הילטון במנהטן. במהלך האירוע, נשאו דברים שלוחות מדרום קוריאה, ארגנטינה, קולומביה, הונג קונג וארה"ב, ששיתפו את שאר הנוכחות באפיזודות ותובנות מחיי השליחות.

את נאום האורחת נשאה הגב' רודה דרמר, רעייתו של שגריר ישראל בארה"ב, אשר שיבחה את פועלם של השלוחים והשלוחות ברחבי העולם ואמרה: "העם היהודי חייב לכם הכרת הטוב עצומה". בהמשך ציינה: "פעמים רבות שאנשים שואלים אותי איך זה להיות אשתו של שגריר ישראל בארה"ב ואני בדרך כלל עונה זה כמו להיות אשתו של שליח חב"ד".

באירוע הבאנקעט השתתפו איריס יפרח, אמו של הנער אייל יפרח הי"ד שנחטף ונרצח בידי מחבלים בקיץ האחרון, בתה רננה יפרח, אביגיל פרנקל, אחותו של נפתלי פרנקל הי"ד ומיכל לוין בתו של הרב קלמן זאב לוין הי"ד שנרצח בטבח הנורא בבית הכנסת בהר נוף.

"מאז ג' תמוז 2,963 שלוחות -מספר שמשתנה כל הזמן- הצטרפו למהפכת השליחות להפיץ את אור היהדות בכל פינות העולם", אמר הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר 'המרכז לענייני חינוך' של אגודת חסידי חב"ד העולמית ויו"ר הכינוס.

"ישנם קרוב ל-18 מיליון יהודים ברחבי העולם ואם נרצה שלכל אלפיים מהם יהיה שליח ושלוחה אנחנו נצטרך לפחות עוד 25,000 שלוחות". עוד הוסיף הרב קוטלרסקי: "התפקיד שלנו כמשנתו של הרבי, הוא להגיע לכל יהודי באשר הוא. בשנה האחרונה יצאו 110 זוגות וכפי הנראה בשנה הקרובה זה יעמוד על קרוב ל-200 זוגות".

שלוחות חב"ד בברזיל עם קבוצת מקורבות
אירוע הבאנקעט
יו"ר הכינוס, הרב משה קוטלרסקי נואם
אשת שגריר ישראל בארה"ב, הגב' רודה דרמר נואמת
התמונה הקבוצתית של השלוחות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר