בחירות 2015

פייסבוק תפעיל כפתור "אני הצבעתי" ביום הבחירות

הרשת החברתית הגדולה בעולם רוצה לגרום לכם ללכת ולהצביע בבחירות לכנסת ה-20 ולצורך כך תוסיף כפתור ייחודי ליום הבחירות - כפתור "הצבעתי". פייסבוק: מחקרים הראו, כי שיח בפייסבוק על בחירות יכול להוביל להגברת שיעור ההצבעה".

(שאטרסטוק)

פייסבוק רוצה שתצביעו: הרשת החברתית הגדולה בעולם - פייסבוק תאפשר לישראלים ביום הבחירות לשתף את חבריהם בזמן אמת, כי לקחו חלק בבחירות והצביעו. החברה תעלה לאוויר כפתור "אני הצבעתי", שיופיע בניוזפיד של משתמשים בגיל הבחירה.

מצביעים ייראו בתחילת זרם החדשות שלהם (ניוזפיד), הודעת 'מגפון' ותהיה להם האפשרות לשתף עם חבריהם שיצאו לבחור. בכפתור ישולב קישור לאתר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, שיאפשר לאנשים להגיע למידע הקשור ליום הבחירות כגון איתור קלפי, רשימות מועמדים ועוד.

אליזבת לינדר, מומחית פוליטיקה וממשל בפייסבוק לאיזור אירופה, המזה"ת ואפריקה מסבירה כי "פייסבוק מחברת אנשים עם הדברים החשובים להם, ותקופת בחירות רוויה ברגעים משמעותיים של שיח ודיון אזרחי. מחקרים הראו, כי כאשר אנשים רואים שחבריהם בפייסבוק מדברים על כך שהצביעו – גדל הסיכוי שהם עצמם ייצאו להצביע. שיעור ההשתתפות בבחירות הינו נושא חשוב בכל העולם ובישראל, ואנו מקווים שכפתור "אני בוחר", יקל על בוחרים לשתף שהם לוקחים חלק בבחירות ויהווה תזכורת לאחרים לצאת להצביע".

מחקרים הראו שהשיח בפייסבוק יכול להוביל להגברת שיעור ההצבעה; בשנת 2010 יותר מ-300,000 אמריקאים יצאו להצביע לאחר שראו בפייסבוק שחבריהם יצאו להצביע, כך על-פי מחקר שפורסם במגזין Nature.

כפתור "אני בוחר", הופעל בעבר בארה"ב בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, במהלך הבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי וכן בהודו – שם הוצג הכפתור ל-31 מיליון איש, מתוכם 4.3 מיליון שיתפו כי הם מצביעים.

יחצ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר