נדחתה עתירת רשימת נשים נגד "יתד נאמן" ו"יום ליום"

השופט סלים ג'ובראן דחה את העתירה שהגישו נשים כנגד העיתונים החרדים "יתד נאמן " ו"יום ליום" שסירבו לפרסם מודעות לרשימתן. מנכ"ל יום ליום: אנחנו כפופים לוועדה רוחנית (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(Nati Shohat / Flash 90)

ועדת הבחירות דחתה בראשות השופט סלים ג'ובראן, דחתה היום (רביעי) את העתירה של מפלגת 'ובזכותן' בראשות רות קוליאן כנגד העיתונים 'יתד נאמן' ו'יום ליום' שלטענתה הערימו קשיים על פרסומי המפלגה.

השופט כתב בהחלטתו כי "דין העתירה להידחות על הסף עקב קיומו של סעד חלופי. על פניו, נראה כי המסלול המתאים לבירור טענות העותרות הוא בהגשת תביעה בהתאם לחוק איסור הפליה לבית המשפט המוסמך. יובהר, כי לכאורה ומבלי לקבוע מסמרות, אין מדובר בעתירה נעדרת עילה, ונראה כי יש ממש בטענות העותרות. ודאי נוכח סירובו הקטגורי של עיתון "יתד נאמן" לפרסם מודעות בחירות שאינן של מפלגת "יהדות התורה".

"כמובן שחזקה על בית המשפט המוסמך אליו תוגש התביעה, ככל שתוגש, שיפעל בשקידה ראויה ובמהירות נוכח סד הזמנים בשים לב ליום הבחירות המתקרב". הוסיף השופט. "משכך הם פני הדברים, לא מצאתי לנכון להכריע בנוגע לשאלת סמכות יו"ר ועדת הבחירות המרכזית למתן הסעד שהתבקש. כן יצוין כי עיקרון השוויון בכלל, ובין רשימות המועמדים בפרט, הוא עיקרון העל שבדיני הבחירות".

עו"ד רונן פרץ, מנכ"ל עיתון "יום ליום", אמר ל"כיכר השבת": "השופט קיבל את הטענות שלנו שאין סמכות לחייב עיתון פרטי לפרסם כל דבר שאדם רוצה. אנחנו טענו לגופו שלעניין שלא דחינו את הגברת קוליאן אלא היא קיבלה הצעה והסברנו לה שהפרסום כפוף לוועדה הרוחנית שהיא זו שמאשרת או פוסלת תכנים בעיתון".

"להבדיל כמו שלא ניתן לחייב עיתון חרדי לפרסם משהו שלא לרוח ציבור החרדי, כך גם כאן. אגב, היועץ המשפטי לממשלה שהגיב לעתירה תומך בעמדתנו". הוסיף.

מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי מסר: "איננו רואים צורך להגיב".

רות קוליאן שהגישה את העתירה אמרה כי "בתחילת מערכת הבחירות הצהרנו שנגיע לכל אישה חרדית בנושא בחירות ואף על פי שהעתירה נדחתה אנו שבות ואומרות כי אכן נגיע לכל אישה חרדית באמצעים העומדים לרשותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר