ארה"ב: ישראל מסלפת את פרטי המו"מ עם איראן

הבית הלבן תוקף את ישראל ומאשים בכירים ישראליים בסילוף פרטים מהמשא ומתן בין המעצמות לאיראן: "ישראלים מסלפים דברים בשביל שארה"ב תראה לא טוב" (חדשות,מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו ואובמה (Kobi Gideon/GPO/FLASH90)

על רקע היחסים הרעועים של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, זאת בנוגע לנאומו בקונגרס שבועיים לפני הבחירות, הבית הלבן תוקף בכירים ישראליים על סילוף פרטים מהמשא ומתן בין המעצמות לאיראן.

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט התייחס הערב (רביעי) לדיווחים על כך שארה"ב ממדרת את ישראל מהמשא ומתן עם איראן ואמר כי אכן יש פרטים שנשארים בחדר המשא ומתן, זאת מכיוון ש"בכירים ישראליים מסלפים את אותם פרטים בכדי שארה"ב וההסכם ייראו באור רע".

לדבריו, בכדי לנהל היטב את המשא ומתן יש צורך שהפרטים יישארו חסויים ויוצגו בדרך הנכונה. בשל העובדה כי בכירים בישראל מסלפים את הפרטים ארה"ב אכן לא משתפת את ישראל בכל מה שקורה בחדר המשא ומתן.

עם זאת, ארנסט הבהיר כי "אפשר לומר שאין מדינה שאינה משתתפת בשיחות שיש לה יותר מידע פנימי, וזה לא מקרי כי אין מדינה שאין לה יותר השלכות על התוצאה. לכן הנשיא תומך בפתיחות דיפלומטית עם ישראל".

כאמור, המתיחות בין הנשיא אובמה לראש הממשלה נתניהו הגיעה בשבועות האחרונים לשיאים חדשים, זאת מאחר ונתניהו הוזמן לנאום בקונגרס, זאת ללא בקשת אישור מהבית הלבן, דבר שאינו נהוג כלל.

נתניהו אמור לנאום בקונגרס שבועיים בלבד לפני הבחירות לכנסת ה-20, שם הוא אמור להתנגד להסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן בנוגע לתכניתה הגרעינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר