"פתיתים לבנים 3"

ברמת הגולן כבר יורד שלג; בערב: גם בצפון ובירושלים

הסערה הגדולה כבר כאן, משעות הבוקר יורד שלג ברמת הגולן והוא יתפשט להרי הצפון, המרכז וירושלים ויתכן אף בדרום ובחוף. קיים חשש לשיטפונות במקומות המועדים. בירושלים ובמקומות נוספים יום הלימודים בביה"ס קוצר. רשויות החירום וההצלה נערכות. הטמפרטורות צפויות לצנוח ויהיה גל קור קיצוני (מזג האוויר)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בשבט תשע"ה | 19.02.15
שלג הבוקר ברמת הגולן (אביהו שפירא YNET)

הסערה הגדולה כבר כאן: החל משעות הבוקר (חמישי), החל לרדת שלג בחרמון, ברמת הגולן ובפסגות הרי הגליל. לקראת אחר הצהרים והערב יחל לרדת שלג בהרי הצפון, המרכז וירושלים והוא יכול להגיע אפילו לדרום הארץ. הרוחות ינשבו בעוצמה של 60-40 קמ"ש וייתכנו משבי רוח של עד 85 קמ"ש.

לסופה כבר יש שם "סופת שלגים - פתיתים לבנים 3". ראש הממשלה יקיים דיון והערכת מצב בבבסיס מג"ב בלוד בעקבות מזג האוויר.

חזאי חברת "מטאו טק" שלמה אוברמן אמר ל-ynet: "קשה לדעת כמה סנטימטרים של שלג ייערמו. הניסיון לכמת את זה מאוד בעייתי. אבל לא מדובר בשכבה דקה של 10-5 סנטימטרים אלא בכמה עשרות לפחות. בירושלים זה יכול להתקרב גם לחצי מטר ובצפון אפילו יותר. אבל הניסיון לחזות את זה במדיוק הוא בעייתי".

משעות אחר הצהרים יחל לרדת בהרי הצפון שלג, בהרי המרכז ובירושלים יחל לרדת שלג מעורב בגשם אך לקראת ערב השלג יתחזק ויערם והוא צפוי להגיע גם לכרמל. על פי התחזית של השירות המטאורולוגי, השלג בצפון ייערם באזורים שגובהם מעל 300-200 מטרים, במרכז: באזורים שגבוהים מ-400-300 מטר, ובנגב - מעל 300 מטרים. יתכן גם שבשל שילוב של תנאי מזג האוויר יראה שלג אפילו בדרום ובאזורי החוף.

במקומות המועדים לשיטפונות, בבקעת הירדן ובמדבר יהודה קיים חשש להצפות. גשם מלווה בסופות רעמים וברד יירד בצפון ובמרכז. וקיים חשש לשטפונות גם בנגב.

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה (1-)-8, קצרין(-1-5), צפת (2-)-4, טבריה 11-2, נצרת 8-0, חיפה 3-10, תל-אביב 5-11, ירושלים(-1)-3, אשקלון 5-11, עין גדי 10-17, באר שבע 11-3, ערד 7-0, מצפה רמון (1-)-6 ואילת 19-7.

השר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ' אמר הבוקר בתדריך: "ההיערכות היא באמת היערכות שיא. המטרה היא שלא תהיה פגיעה בבני אדם ונעשה הכול כדי שנעבור את גל הקור הזה בצורה הכי טובה, ללא נפגעים". לדבריו, הושלמה כבר ההיערכות לשלג שצפוי בירושלים ובצפון. "נשאף לשמור על הצירים פתוחים, אבל מה שיותר חשוב זה להישמע להוראות ולהנחיות שלנו, של המשרד לביטחון פנים, וגם של המשטרה וגורמי החירום וההצלה. מי שלא צריך להיות באותם המקומות שלא יהיה, שייהנה בבית מהשלג, ולא יהיה בצירים ובכבישים"

בחברת החשמל העריכו כי הצריכה תגיע ל-12 עד 13 אלף מגהוואט, לדבריהם היום או מחר יתכן וישבר שיא צריכת החשמל. סמנכ"ל החברה אורן הלמן הבהיר כי "יש לנו מספיק יכולת ייצור ותהיה לנו רזרבה. הפקנו לקחים, עשינו שורה של תרגילים והערכות מצב, ובמצבי חירום כמו אלו אנחנו כמו צבא".

בשישי יוסיף להיות גשום, סוער וקר וקיים חשש להצפות ולשיטפונות. יוסיפו לנשב רוחות עזות והים יהיה סוער. שלג כבד יוסיף לרדת בשעות הבוקר במקומות שבהם ירד בשעות הלילה. לקראת הצהריים יפשירו בהדרגה השלגים במקומות הנמוכים ובנגב והשלג יתמקד בפסגות הגבוהות מ-511 מטרים בצפון ובמרכז. אחר הצהריים יתמקדו השלגים רק בצפון הגולן ובפסגות הגלים ובלילה שבין שישי לשבת ייפסקו השלגים לחלוטין.

בשבת יפחתו כמויות הגשמים וגם הרוחות ייחלשו. בראשון ישוב ויתחמם.

לימודים:

ממשרד החינוך נמסר כי מערכת החינוך תפעל כסדרה, אך החלטה בדבר קיום הלימודים נתונה בידי הרשות המקומית. לפי שעה, אלו ההחלטות שהתקבלו בנוגע לקיצור יום הלימודים:

בירושלים ילמדו עד השעה 12:00 בצהריים

במועצה האזורית מטה יהודה יסתיימו הלימודים בשעה 11:30

בצפת הלימודים יסתיימו ב-12:00

במעלות תרשיחא הלימודים יסתיימו בשעה 13:00

בכפר ורדים ילמדו עד 12:00

במועצה האזורית גליל עליון ילמדו בבתי הספר פסגות ונוף הרים עד השעה 12:00

במועצה האזורית מרום גולן לא יתקיימו לימודים בבית הספר אביטל

במסעדה לא יתקיימו לימודים

גם בתי החולים נערכים: ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת אמר כי פיקוד העורף יעמיד לרשות בית החולים טרקטור לסיוע בפינוי כביש הגישה אל בית החולים. מהיום אחר הצהריים, ייכנס בית החולים למצב כוננות ועבודה במשמרות ארוכות יותר. חלק מצוות הרופאים יישאר ללון בבית החולים לאורך סוף השבוע.

בתחנות כיבוי האש וההצלה במחוזות חוף והצפון בוטלו החופשות וכל הכבאים ישהו בתחנות ובכוננות.

ברשות המים פרסמו המלצות הערכות בהם: להחזיק בבית מנת מים של 4 ליטר לאדם ליום, למשך שלושה ימים. זאת למקרה של הפסקות מים כתוצאה מקיפאון. "במקומות המיועדים לירידת הטמפרטורה מתחת ל-0 מעלות צלסיוס, יש להשאיר ברז מים חמים פתוח עם זרימה מינימלית, כדי למנוע קפיאת המים בצנרת, העלול להוביל גם לפיצוצה", נמסר מרשות המים.

היום נערכה ישיבת היערכות נוספת של הגורמים הצבאיים והאזרחיים בהשתתפות המפכ"ל. מאגף התנועה במשטרה נמסר כי ההמלצה הגורפת באזורים המועדים היא לא לצאת לכבישים במזג אוויר סוער אם אין הכרח. על הנהגים לקחת בחשבון שצירי תנועה - בהם כביש 1 וכביש 443 - ייסגרו מבעוד מועד ולא תתאפשר נסיעה בהם. על הנהגים להקפיד על הדלקת אורות, להימנע מעצירות פתע ומעצירה בשולי הדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר