אחרי 15 שנים: הפרוטוקול החשוב ביותר באינטרנט משתדרג

15 שנים לאחר שחרור פרוטוקול ה-HTTP, אחד הפרוטוקולים החשובים ביותר באינטרנט, תשחרר קבוצת IETF HTTP פרוטוקול מעודכן - HTTP/2 שיבטיח מהירות אינטרנט גבוהה באופן משמעותי ושיפורי אבטחה. אז מתי תוכלו לעשות שימוש בפרוטוקול החדש בדפדפן שלכם? (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

15 שנים לאחר העדכון האחרון - האינטרנט משתפר: פרוטוקול HTTP נחשב לאחד החשובים ביותר באינטרנט, כשהוא אבן בניין בפרוטוקול ה- World Wide Web) WWW), ושבאמצעותו אתם קוראים את שורות אלו, כמו גם את הרוב המוחלט של אתרי האינטרנט בעולם.

כעת, למעלה מ-15 שנים בהם הפרוטוקול לא זכה לעדכון כל שהוא, הודיעה וועדת IETF HTTP שפיתחה את הפרוטוקול, כי היא תשחרר בקרוב את העדכון המשמעותי הראשון מעולם עבור HTTP.

וועידת IETF HTTP הודיעה כי פרוטוקול ה-HTTP/2, כבר פותח לגמרי ופיתוחו הושלם, וכעת פועלים בוועידה על עריכת סופית של הפרוטוקול החדש, כשבסיום עבודת העריכה תשחרר הוועדה את הפרוטוקול החדש לכל מי שירצה לעשות בו שימוש.

HTTP/2 מבטיח מהירות טעינת דפי אינטרנט מהירה בהרבה מזו של הפרוטוקול הנוכחי - HTTP/1.1, שכאמור פותח כבר בשנת 1999. בנוסף, הפרוטוקול מבטיח ניצול משאבי עיבוד בצורה טובה יותר, כך שהדפדפן שלכם יוכל לעשות שימוש בפחות כוח עיבוד על מנת לטעון דפי אינטרנט, גם עמודים "כבדים" יותר. בנוסף, הפרוטוקול החדש יאפשר עיבוד בקשות רבות בבת אחת, וכך ישפר את יעילות האתרים, כמו גם את אבטחתם.

הפרוטוקול החדש שישוחרר בקרוב לא יתעכב הרבה לפני שיגיע לדפדפנים שלכם, ענקית האינטרנט גוגל כבר הודיעה כי היא מאמצת בחום את הפרוטוקול החדש והיעיל יותר, והיא תשלב אותו בדפדפן "גוגל כרום" של החברה. ובעקבותיה צפיה ללכת גם קרן מוזילה המפתחת את דפדפן "פיירפוקס", ולהטמיע את הפרוטוקול החדש בדפדפנים בהקדם האפשרי.

מלבד הדפדפנים, גם אתרי האינטרנט צריכים לעשות שימוש בפרוטוקול החדש על מנת לאפשר לכם אינטרנט מהיר, יעיל ובטוח יותר. אך ההנחה היא כי מפתחי האינטרנט יטמיעו את הפרוטוקול החדש בהקדם באתרי האינטרנט בגלל היעילות הרבה שהוא מבטיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר