כתב אישום נגד המחבל מקו 40: "רצה להיות שהיד"

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד המחבל שביצע את הפיגוע בקו 40 לפני כחודש. בכתב האישום מתוארת השתלשלות האירועים המלאה (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום מסך)
פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (חמישי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד המחבל חמזה מחרוך, שביצע את פיגוע הדקירה בקו 40 בתל אביב לפני כחודש.
המחבל, תושב טול כרם בן 23, הואשם בעבירות של ניסיון רצח (ריבוי מקרים), חבלה בכוונה מחמירה (ריבוי מקרים) ושהייה בלתי חוקית.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רותי שביט- אושרי, בתקופה שאחרי מבצע צוק איתן החליט המחבל לבצע פיגוע בישראל זאת בכדי לזכות במעמד של "שהיד. הוא פנה למספר חברים שישתתפו איתו אך הם סירבו. בנוסף הוא נהג להשתתף בתהלכות של החמאס ביהודה ושומרון.
בתחילה רצה המחבל לבצע את הפיגוע באזור ירושלים, או באחד המחסומים בכניסה לישראל, אך לבסוף החליט כי בשל האבטחה הכבדה במקומות אלו הוא לא יוכל להוציא את זממו לפועל ולכן פעל בתל אביב.
לצורך ביצוע הפיגוע הוא ביקש מאביו 300 שקל, כביכול בכדי להוציא תעודת חשמלאי, יצר קשר עם אדם שהבריח אותו לישראל בתמורה ל-200 שקל, ובכסף הנותר רכש סכין ומברג.
המחבל הגיע לאזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב סמוך לשעה 07:00, ולאחר מכן המתין בתחנת האוטובוס ברחוב הגליל. כשהגיע קו 40 הוא עלה והתיישב בסמוך לנהג.
הוא המתין מספר דקות בכדי שהנהג יגביר את המהירות, מתוך כוונה שעל ידי פגיעה בנהג האוטובוס יצא מכלל שליטה ויפגעו רכבים נוספים. מיד לאחר מכן הוא קם ממקומו ודקר את נהג האוטובוס, הרצל ביטון, מתוך כוונה להביא למותו ולאחר מכן החל לדקור את נוסעי האוטובוס.
נהג האוטובוס הצליח לבלום ולפתוח את הדלתות, וכתוצאה מכך המחבל נפל והנוסעים הצליחו להימלט, אך גם המחבל נמלט מהאוטובוס. הוא החל לרוץ, ובמהלך מנוסתו, הבחין הנאשם באחת מנוסעות האוטובוס שנדקרה על ידו, נמלטת מהמקום. הנאשם שב ותקף אותה בגבה.
למרות שכוחות הביטחון רדפו אחריו המחבל לא נרתע ומשהבחין בעוברת אורח שצועדת ברחוב, תקף אותה ודקר אותה בחלק האחורי של צווארה. הנאשם נעצר רק לאחר מרדף בסופו נורה ברגלו על ידי כוחות הביטחון.
במעשיו המתוארים, ניסה הנאשם לרצוח את הנהג, עשרה מנוסעי האוטובוס ועוברי אורח או לגרום לחלקם חבלות חמורות. כתוצאה ממעשיו, נפצעו הנוסעים פציעות בדרגות חומרה שונות, כולל חבלות חמורות, נזקקו כולם לטיפול רפואי וחלקם עברו פרוצדורות רפואיות ואשפוז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר