ליצמן: "אל תשגו באשליות - ממשלת אחדות בהחלט אפשרית"

ח"כ יעקב ליצמן חנך מטה בתל אביב והתייחס לסירובו להשתתף בעימות מול ראשי המפלגות וכמו גם לחשש החרדי מממשלת אחדות: "צעד שעלול לפגוע קשות בכוח החרדי" (בחירות,ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בטקס השקת מטה הבחירות המרכזי של 'יהדות התורה' בתל אביב, התייחס ח"כ יעקב ליצמן לאתגרים העומדים בפני יהדות התורה. ליצמן שיבח את שיתוף הפעולה עם ח"כ משה גפני בבלימת חקיקה ובמלחמה ב'גזירות' נגד עולם התורה.

"לצערי היינו אלו שזיהו כבר בתחילת הדרך את המוקשים הטמונים בחוק מע"מ 0 ונלחמנו בו" אמר ליצמן, "אני יכול לומר בבירור, לא היה ולו חוק אחד שהגיע מאנשי 'יש עתיד' שלא טמנו בו מוקד לציבור החרדי מתוך זדון ורוע. לא היה חוק אחד כזה. גם רעיון מע"מ 0 שהיה אמור להיות שוויוני כביכול, 'נתפר' בתפרים גסים וברורים על מנת להדיר ציבור אחד ויחיד – הציבור החרדי".

בהמשך ציין ליצמן כי שב מעימות פוליטי בפני חברי ההסתדרות הרפואית: "עמדתי שם ואמרתי לשרת הבריאות (לשעבר) גרמן, שאם אני הייתי בתפקידי וגפני היה שר אוצר, היינו הופכים את הבריאות בישראל מהיסוד ומרפאים את המערכת הזו אחת ולתמיד. ואילו אתם ביש עתיד החזקתם גם בתיק הבריאות וגם בתיק האוצר, ומה הועלתם לרפואה? הרס וחורבן".

"מחפשים אותנו כל הזמן, מכל הצדדים והגושים על מנת לבחון שותפות בקונסטלציות כאלו ואחרות, אבל בואו נהיה ריאליים, למרות המתיחות בין נתניהו להרצוג אופציית ממשלת אחדות בהחלט קיימת, צעד שעלול לפגוע קשות בכוחה של היהדות החרדית וביכולת השפעתה, אסור שנשגה באשליות".

"אלו בחירות בהן אנו נבחנים בכל מקום ובכל עיר, בפרט בעיר כמו תל אביב. חייבים להשליש כאן את הכח" אמר ליצמן ושיבח את 'ועד החינוך' בעיר בראשות חבר המועצה נפתלי לוברט, יו"ר הסניף הר' שבתי שיינפלד ופעילי 'לב לאחים'.

ליצמן סיפר לנוכחים על סירובו להגיע לעימות פוליטי: "פנו אלי מערוצי התקשורת שאגיע לעימות פוליטי, שאלתי אותם מיד: "היו כאן בארץ עשרות פרשיות ונושאים מביטחון ועד בקבוקים, בהם לא ניסיתם אפילו לשמוע את דעתנו, נוח לכם לסמן אותנו כמפלגה סקטוריאלית ולהושיב אותנו על תקן מגזרי העוסק רק במה שאתם תחליטו בראיון. לא, זה לא יקרה".

המועמד במקום השמיני של יהדות התורה ויו"ר לב לאחים הרב אליעזר סורוצקין, ציין את "המסירות של ח"כי יהדות התורה לכל דבר שבקדושה" כדבריו, "גם רעייתו של הרב ליצמן מתנדבת בלב לאחים, נכון הרב ליצמן?" אמר.

"בכל נושא שהוא בודקים אותנו הנציגים העירוניים וראשי הרשויות בשם כמה קולות אנחנו מדברים בעיר, בפרט בעיר כמו תל אביב. זו מלחמה על החינוך, על האידישקייט של העיר, יש לנו בעיר תחומי פעילות אדירים שצריך לתרגם אותם למעשה, אנחנו חייבים שהציבור יידע שהבחירות האלו הם ההכרעה אם נוכל להמשיך לעזור ולסייע או שנאבד חלילה את הכל" אמר הרב סורוצקין.

חבר מועצת העיר נפתלי לוברט קרא לתרגם את הפעילות התורנית בעיר לכדי מימוש בקלפי: "אנו עושים ופועלים עם מערכת חינוך תורנית המונה עשרות גנים ובתי ספר, פעילויות נוער וארגוני חסד, יש לנו אהדה והערכה שאפשר לתרגם אותה בקלפי. הבחירות הללו הם יום הדין שלנו אם נוכל לבוא ולדרוש את המגיע לנו בדין או שחלילה אנו מייצגים ציבור זניח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר