שעות קודם הסערה: עמודי עירוב חדשים הוצבו בירושלים

שעות ספורות קודם הגעת הסופה לבירה, הנחה יו"ר המועצה הדתית להציב עמודי עירוב נוספים בעיר, זאת מחשש שעמודי העירוב הקיימים לא ישרדו את הרוחות החזקות. צפו בתיעוד (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: המרכז לעירובין בארה"ק)

יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי הנחה את 'מרכז העירובין בארץ הקודש' המבצע את עבודות התחזוק של העירוב בעיר עבור המעוצה הדתית לפרוס עמודי עירוב נוספים במקומות בהם יש חשש לפגיעה בעמודים הקיימים בשל השלג הצפוי. ההוראה נועדה לאפשר לתושבי ירושלים להמשיך לצאת בשבת כרגיל ללא בעיה של 'טלטול'.

במועצה הדתית אף פתחו קו חירום בו ניתן יהיה לדווח עד כניסת השבת על מקומות בהם נפגע העירוב ובכך להזעיק את עובדי העירוב לתקן מחדש את חוטי העירוב בכל המקומות בהם הוא ייפגע.

לדברי הרב אברהם קצנלבויגן האחראי על העירובין ההיערכות לקראת השלג כללה עבודות תחזוק רבות שנעשו במהלך היממה האחרונה. "בשל הצפי לשלג יצאנו לבדוק את העבודות את כל עמודי העירוב על מנת לחזק ולהכין עמודי עירוב נוספים כגיבוי במקומות בהם אנחנו מעריכים שהסופה תפגע בעירוב הקיים. המטרה שלנו היא לאפשר לציבור הרחב להמשיך לנהוג בשבת כמו כל שבת בהתאם לכללי ההלכה המהודרים".

כחלק מהיערכות הצטיידו במועצה הדתית ברכבי שטח מיוחדים וכלי עבודה לפילוס הדרכים בשלג על מנת להגיע לכל מקום בו ייפגעו עמודי העירוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר