אאא

שבר את שיאי גיוס הכספים: אילן לי, ישראלי לשעבר ששימש עד לא מזמן כמעצב הראשי של Xbox, חטיבת המשחקים של ענקית התכנה מיקרוסופט, רצה לנצל את אתר גיוס הכספים "קיקסטארטר" על מנת לגייס 10,000 לצורך פיתוח של משחק קלפים חדש שהוא יוצר, אך לא שיער שישבור את שיאי גיוס ההמונים ויצליח לגייס לא פחות מ-8,782,571 דולרים.

את קמפיין הגיוס פתח אילן באתר קיקסטרטר לפני כחודש, כשהוא מסביר לגולשים אודות משחק הקלפים המתוחכם שיצר, שמערב גם "רולטה רוסית" מטרתו הייתה כאמור לגייס סכום צנוע של 10,000 דולרים. אלא שאת הסכום המקורי שביקש הצליח לגייס תוך כשמונה דקות בלבד, על ידי מאות תומכים שהתלהבו מהראיון.

מאז הצליח אילן לשבור את שיאי הגיוס של אתר מימון ההמונים הפופולרי, כשבחודש שחלף הצליח לגייס לא פחות מ-219,382 תומכים, מה שהופך את הפרויקט לקמפיין שהצליח להביא את מספר התומכים הגדול ביותר בהיסטוריית מימון ההמונים האינטרנטי.

219,382 התומכים הביאו לאילן כאמור סכום של לא פחות מ-8,782,571 דולרים בקמפיין שהסתיים היום, כשלא ממש ברור למה ישמשו מיליוני הדולרים שיוותרו כעודף מ-10,000 הדולרים שהמפתח העריך כי הפיתוח יעלה.

כזכור, קמפייני מימון ההמונים האינטרנטיים הופכים לא פעם לסטארטאפ בפני עצמו, כשגולשים המעלים רעיונות מקוריים ומשעשעים גורמים לציבור לפתוח את הארנק הדיגיטלי שלהם ולתרום סכומים שמצטברים לסכומים גבוהים.

כך למשל הצליח גולש לשכנע את ההמונים עם קמפיין לסלט תפוחי אדמה שהפך ויראלי והצליח לגרום לקרוב ל-7,000 משתמשים לתרום לו סכום של לא פחות מ-55,492, מה שהפך את הדבר לאחד הבדיחות השוות בהיסטוריה.