המבקר עונה לליכוד: "לא שחקן פוליטי"

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הודיע כי יפרסם את הדו"ח על מצוקת הדיור בישראל למרות הביקורת שנמתחה נגדו והסביר כי אינו שחקן בזירה הפוליטית (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מבקר המדינה יוסף שפירא (צילום: פלאש 90)

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הודיע כי יפרסם את הדו"ח על מצוקת הדיור בישראל למרות הביקורת שנמתחה נגדו מצד מפלגת השלטון ולפיה הדו"ח נועד לנגח את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ממשרדו של מבקר המדינה נמסר כי "מבקר המדינה אינו שחקן בזירה הפוליטית. כאשר דו"ח מיוחד מוכן, מן הדין לפרסמו. יודגש שמועד פרסום הדו"ח נקבע זה מכבר. הבחירות לכנסת הן שהוקדמו. עבודת הביקורת מתבצעת במקצועיות ועל פי שיקולים ענייניים בלבד ואין זה ראוי שעבודת מבקר המדינה ומשרדו יושפעו מלוח זמנים פוליטי".

עוד נמסר כי "הדו"ח על משבר הדיור, עוסק בנושא חשוב שנמצא על סדר היום הציבורי תקופה ארוכה והמחסור בדירות פוגע קשות באוכלוסיות החלשות. מדובר בדו"ח חוצה ממשלות ומשרדי ממשלה שבדק גורמים רבים המעורבים בנושא. מבקר המדינה קורא לא לעשות שימוש ציני ופוליטי בדו"חות המבקר ומדגיש כי הוא משרת את הציבור כולו כמתחייב מחוק יסוד מבקר המדינה וחוק מבקר המדינה".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, תקף הבוקר את ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו יודע היטב למה הוא מנסה למנוע את פרסומו. הציבור צריך לדעת עם מה היינו צריכים להתמודד ומי אשם בעליית המחירים המטורפת. במשך שנה ושמונה חודשים נאבקנו במשבר הדיור מול ראש ממשלה שניסה כל הזמן לתקוע לנו מקלות בגלגלים".

בליכוד יצאו להתקפה כנגד מבקר המדינה. חברת הכנסת מירי רגב קראה למבקר שלא לפרסם את הדו"ח בעת הזו: "לא יתכן שהמבקר משמש ככלי ניגוח פוליטי, יש גבול מה מותר ונכון לפרסם לפני בחירות . בעיית הדיור היא בעיה ארוכת שנים שהטיפול בה מחייב התערבות של גורמים ומשרדי ממשלה שונים . דוח כזה נכון שיפורסם לאחר הרכבת הממשלה החדשה".

ח"כ יריב לוין תקף אף הוא את המבקר וכתב: "החיפזון שאחז לפתע במשרד מבקר המדינה לפרסם דו"חות בסמוך למועד הבחירות ללא כל הצדקה עניינית, הוא בבחינת שערורייה שלא הייתה כדוגמתה מאז קום המדינה. אסור שמשרד המבקר ינוצל באופן ציני ככלי מרכזי במערכה להפלת שלטון הליכוד".

מנגד, יו"ר מפלגת "כולנו" משה כחלון קרא למבקר המדינה לפרסם הדו"ח וכתב כי עליו "לא להיכנע ללחצי הליכוד ולפרסם את דו"ח הדיור בזמן. דו"ח המבקר בנושא הדיור הוא הדו"ח החשוב ביותר שמבקר המדינה יפרסם בשנים הקרובות. עליית מחירים של 75% ומחדל כה גדול מחייבים הקמת וועדת חקירה שתצביע על האשמים במחדל - ממשלות אולמרט-נתניהו-לפיד. נתניהו מנסה לברוח לנושא המדיני כי אין לו תשובות לציבור בנושאי הדיור ויוקר המחיה. הליכוד מנסה לברוח לקונגרס ולמני נפתלי כי הוא לא מסוגל לעמוד מול הציבור, להישיר מבט למצלמה ולהגיד - נכשלנו. ממה אתם חוששים? שהציבור יגלה את האמת?".

"אני מקווה שהדו"ח הזה יקבל את הבולטות הציבורית הראויה. בגלל הדו"ח הזה הלכנו לבחירות. בגלל הדו"ח הזה הציבור סובל. הדו"ח הזה יותר חשוב מכל חור בשטיח ומכל טחב על קיר", הוסיף כחלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר