לראשונה: נסיעה להילולת הרשב"י במירון עם רכבת

לפי סיכום מוקדם עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, יוכלו אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ לנסוע להילולת הרשב"י במירון עם רכבת ישראל • כל הפרטים על היוזמה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

מה שהחל כקוריוז נחמד עומד להפוך השנה למציאות בשטח: על פי הדיווח הבוקר בעיתון "המודיע", לפי סיכום מוקדם עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, יוכלו אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ לנסוע למירון עם רכבת ישראל בצורה מסודרת וללא עמידה בפקקים, ולהגיע במהירות, יחסית, לציון הקדוש בהילולת הרשב"י.

מי שעומד מאחורי היוזמה החדשנית הוא יחיאל חרז, הבעלים של חברת הנסיעות "חיבת הארץ", המתמחה בפרוייקטים תחבורתיים ציבוריים ופרטיים ובארגון טיולים, שהחליט לקחת על עצמו את הפרויקט של שינוע הציבור למירון באמצעות הרכבת.

לפי הסיכום שהגיעו עם הנהלת רכבת ישראל, הערים שמהן ניתן יהיה לנסוע ישירות למירון הם: ביתר עילית, בית שמש, אשדוד, נתיבות, אלעד ובני ברק. שאר הערים לא כלולים בשלב הזה בתוכנית. למשל, מירושלים יש בעיות פנימיות ברכבת בנוגע להפעלת הקו ולכן לא מתוכננת נסיעה מירושלים כך שבינתיים ימשיכו הירושלמים לנסוע למירון באוטובוסים.

בבית שמש לדוגמא, התחנה שממוקמת מול מכרז ביג בכניסה לעיר, נמצאת במרחק הליכה משכונת חפציבה. משאר השכונות בעיר ניתן יהיה להגיע לתחנת הרכבת באמצעות שאטלים. גם מביתר (בסבסוד של העיריה) יהיו שאטלים שישנעו את הציבור לתחנת הרכבת בבית שמש. מדובר בנסיעה קצרה של רבע שעה. באשדוד חלק מהשכונות נמצאות במרחק הליכה והשאר יגיעו באמצעות שאטלים. כנ"ל גם בני ברק. מאלעד יהיו חייבים שטאלים.

היות ובשלב הזה אין תחנת רכבת במירון (בעוד שנתיים תיפתח התחנה בכרמיאל, מה שצפוי לקצר משמעותית את הדרך למירון), התחנה הכי סמוכה היא כרגע בעכו או נהריה. לפי התוכנית, לאחר שהרכבת תגיע ליעדה בנהריה, יעברו הנוסעים לאוטובוסים שיחכו להם שם ויובילו את הציבור היישר מתחנת הרכבת עד לחניונים עין הוזים וספסוספה ומשם בשטאלים למירון. זהו נסיעה של 40-45 נסיעה ברוטו.

בחזור ממירון ימתינו האוטובוסים החל משעה וחצי לפני זמן היציאה מתחנת הרכבת. מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בציבור שלא מורגל בנסיעה ברכבת, יפורסמו הזמנים בהקדמה של 10-15 דקות, ולא בשעות עגולות, כדי לסייע לציבור לעמוד בזמנים (למשל, במקום ב-24:00 יפורסם 23:47).

אגב, הנסיעה באוטובוסים מתחנת הרכבת בנהריה למירון וחזור, היא בחינם ותמומן על ידי משרד התחבורה.

כמה זמן אורכת הנסיעה ברכבת? ובכן, הנסיעה מבית שמש עד לנהריה: שעה וארבעים וחמש דקות, כולל המתנה לרכבות הבאות ממול שמחליפות מסילות. מאשדוד זמן הנסיעה שעתיים ואילו מבני ברק רק שעה וחצי. אין עצירות, אין עומסי תנועה, אין נהגים עייפים ועצבניים, אין עצירה של שעה בחניון מהדרין - יש שירותים, יש אפשרות לקום באמצע הנסיעה וללכת בין הקרונות, יש אפשרות להעלות עגלות ילדים וכו'. זה לא רק החסכון בזמן וכסף אלא גם איכות נסיעה בליגה אחרת.

ל"ג בעומר חל השנה ביום רביעי בלילה, מה שאומר שהרכבת הראשונה תצא בשעה 13.30 בצהרים, השניה באזור השעה 20.00 בערב והשלישית בשעה 24.00, לאלו שרוצים להתפלל שחרית עם הנץ במירון. למחרת, ביום חמישי, הרכבת הראשונה תצא בשעה 7 בבוקר, והרכבת האחרונה תצא בשעה 13.30 בצהריים. גם שעות החזרה מותאמות במיוחד שיהיה נח לכולם.

לפי התוכנית, תהיה הרשמה מוקדמת. הציבור כבר התרגל בשנים האחרונות להזמין מראש מקום באגד, ואין שום סיבה בעולם שלא יעשו זאת גם ברכבת ישראל. בהרשמה המוקדמת יסופקו כרטיסי םממוספרים לפי מיקום ושעת יציאה בחלוקה לקרונות (כחול לגברים, אדום לנשים). תהיה אפשרות גם לקרונות מיוחדים לקהילות שירצו לנסוע ביחד. בכל קרון כ-150 נוסעים וברכבת יש 7 קרונות.

בגלל היערכות וההזמנה מראש, המחירים יהיו נמוכים בצורה משמעותית לעומת נסיעה רגילה ברכבת. מאשדוד ומבית שמש: 69 שקל הלוך ושוב, מנתיבות 77 שקל ומבני ברק 59 שקלים. ילדים עד גיל חמש לא משלמים והמקום לא מוגבל כמו באוטובוס.

בעל כרטיס שאיחר את הנסיעה ברכבת יוכל לנסוע בשירות הרגיל, אולם עליו לקחת בחשבון שככל הנראה יצטרך להחליף רכבת לפחות פעם אחת ויתכן שייתקל בעיכוב בשאטלים המותאמים לרכבות המיוחדות הישירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר