נשיא המועצת הגר"ש כהן: "התקווה זה שיר מטומטם"

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון הרב שלום כהן תקף בכנס בחירות את המנון המדינה 'התקווה' ואמר כי מדובר ב"שיר מטומטם". ש"ס: "איש לא ילמד את הרב מהי ציונות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נגד 'התקווה', הגר"ש כהן (צילום: סטודיו דוד זר)

בחירות 2015: נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן יוצא במתקפה נגד שירת 'התקווה' ואומר כי מדובר ב"שיר מטומטם".

במהלך כינוס ש"ס בנתיבות התבטא הגר"ש כהן ואמר: "ליוויתי את מרן זצוק"ל, 60 שנה. אין אצלו דבר אחר חוץ מתורה, כלום, לא כסף, עני מרוד היה, עני. היה יושב ועוסק בתורה באבה ובשמחה".

"בהכתרה של חכם יצחק ניסים, כשהיה רב ראשי לישראל, בסוף ההכתרה התחילו לשיר 'כל עוד בלבב פנימה' (שירת התקווה - י.כ), אלה משוגעים?, מה מכתירים ראש ממשלה? מה זה?, אני לא עמדתי, כולם עמדו כמו 'עלינו לשבח', גם הרב (מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. י-כ) עמד, אחרי זה בא אחד אומר לי 'אתה יודע איזה בוקס רציתי לתת לך?', אמרתי לו 'תתן, תראה מה שתקבל!'.

"לא יודע בן כמה הייתי, הייתי בחור צעיר, שאלת את הרב 'למד עמדת?' הוא אומר לי 'אמרתי עלינו לשבח', איש אמיתי. למה אמר עלינו לשבח? לא רצה שהשיר הזה, המטומטם הזה - ישפיע עליו משהו".

מש"ס נמסר בתגובה: "איש לא ילמד את חכם שלום כהן שגדל כל ימיו בירושלים שבין החומות מהי ציונות ומהו היחס לארץ ישראל, זכותו וחובתו של חכם שלום כהן לחשוב שהמקורות של תורת ישראל שליוו את עם ישראל אלפי שנים ומדברים על הכמיהה והשיבה לציון עדיפים עשרת מונים על שיר שנוצר רק בעשורים האחרונים.אנו מכבדים כל אדם על הדרך שבה הוא בוחר להתחבר לציון, מה שחשוב זה עצם החיבור של עם ישראל למולדתו ולא הדרך שבה הוא נעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר