הרב אליעזר סורוצקין לפעילי לב לאחים: "שכנעו להצביע יהדות התורה או ש"ס"

ב'יהדות התורה' החליטו לשים דגש על מצביעים חילונים ומי שמוביל את הפעילות הוא הרב אליעזר סורוצקין שהנחה את פעיליו לשכנע להצביע ליהדות התורה או לש"ס (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר סורוצקין (ארכיון כיכר השבת)

בניגוד למערכות בחירות קודמות, החליטה הפעם מפלגת 'יהדות התורה', ובעיקר 'דגל התורה', להשקיע רבות בפעילות הנעשית בקרב הציבור החילוני והמסורתי.

לדברי גורמים במפלגה, זוכים חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני להערכה רבה בקרב כל שדרות הציבור הרחב על פעילותם המקצועית והחברתית מה שיכול לסייע למפלגה בבחירות.

מי שהוטל לעובי הקורה הינו המועמד השמיני הרב אליעזר סורוצקין שחורש את הארץ במטרה לגבש מאגר מצביעים יציב מהציבור המסורתי.

הרב אליעזר סורוצקין, חושף בראיון מיוחד לעיתון חרדי בארה"ב כיצד החליט להפעיל את כל מערך הפעילים של ארגונו 'לב לאחים' למען פעילות הבחירות. בין היתר מגלה מנכ"ל לב לאחים כי תידרך את אנשיו לשכנע את הקהל החילוני והמסורתי להצביע עבור יהדות התורה או ש"ס.

הראיון המיוחד הופיע ב"יתד נאמן" האמריקאי, עיתון הנושא את השם של מקבילו בישראל אך נדפס באנגלית ונערך במערכת עצמאית המנוהלת ע"י העורך המקומי הרב פנחס ליפשיץ. הכתבה נכללה גם במהדורה המודפסת של העיתון ומופיעה גם באתר האינטרנט שלו.

הראיון נעשה ע"י העיתונאי צבי יעקובזון שמספר כי הצליח לתפוס את הרב אליעזר סורוצקין בנתב"ג בשבוע שעבר, זמן קצר לפני שיצא למסע גיוס כספים ללוס אנג'לס שבארה"ב עבור ארגונו 'לב לאחים'.

יעקובזון מקדים ומצביע על הביקורת הפנימית המושמעת ביהדות התורה על כך שפעילות הבחירות נעשית בעצלתיים ועל כך שחלק הארי של ההשקעה בפרסום מיועד למגזר החרדי שקולותיו מובטחים בזכות ה"קול קורא" של מועצות גדולי התורה.

"לעומת זאת", מדגיש יעקובזון, "מי שאחראי להביא קולות מחוץ למעגל הבוחרים הקבועים הוא הרב אליעזר סורוצקין באמצעות ארגונו לב לאחים וכן ארגונים נוספים העוסקים בקירוב ליהדות. רק הוא מסוגל לחדור עמוק לחוגים חילוניים ומסורתיים ולשכנע אותם להצביע ג'. הרב סורוצקין עובד בקדחתנות למשוך קולות בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים הוא כמעט ואינו ישן. כשהבחירות מתקרבות, רמת האנדרלין שלו, שגבוהה גם באופן קבוע, עולה במיוחד".

הרב סורוצקין מספר על כנס בחירות שניהל בקרית ספר ובו השתתפו מאות אברכים ופעילים העוסקים בקירוב רחוקים, הנמנים על שורה של ארגונים שגויסו למשימה: איילת השחר, אחינו, ערכים, למען אחי, וכמובן לב לאחים.

בהמשך הוא מדווח על כינוסים דומים שנעשו באיזור ירושלים, פתח תקוה ועוד, כאשר המועמד השמיני ברשימת יהדות התורה מתרוצץ ללא הרף בין ישיבות של מטה הבחירות לבין כינוסי הפעילים.

האם אתה פועל בכינוסים הללו כמנכ"ל לב לאחים או כמועמד המפלגה לכנסת, נשאל הרב סורוצקין, והוא משיב בחדות: "מתוקף שני התפקידים גם יחד". סורוצקין חושף את צורת העבודה במטה המיוחד של פעילי תנועות הקירוב ליהדות. "כל הפעילים של לב לאחים עובדים כעת עבור מערכת הבחירות. אני זקוק לכל הפעילים שלנו כדי להשקיע מאמצי על שיביאו לתוצאות המרביות".

"תן לי לגלות לך סודות מן החדר: אמרתי לפעילים שלנו, שכשהם פונים לאנשים, שידברו על שני הנושאים: לב לאחים והבחירות. הם צריכים לנסות לגייס אנשים לפעילות של לב לאחים, והם צריכים גם לנסות לשכנע אותם להצביע ליהדות התורה. אתם עובדים עכשיו גם בשביל לב לאחים וגם בשביל יהדות התורה", אמר הרב סורוצקין לפעילים.

"אם ישנם כאלה שאינם מוכנים להצביע ליהדות התורה, אז צריכים לשכנע אותם להצביע עבור ש"ס", מספר סורוצקין, "ההנחיות הן לפעול גם אם אין תגובה חיובית מיידית. הפעילים צריכים לאסוף את הפרטים של האנשים, כדי שנוכל להמשיך להשפיע עליהם".

כאשר נשאל מדוע הוא עוזב את הארץ בדיוק עכשיו, בשיאה של מערכת הבחירות, משיב הרב סורוצקין: "התשובה היא פשוטה: אני צריך לשלם את משכורותיהם של העובדים בלב לאחים ואין לי מה לתת להם".

מנכ"ל לב לאחים מגלה, כי הציג את השאלה למרן הגראי"ל שטינמן לאחר תפילת ותיקין וקיבל את תשובתו: "אם מדובר ליציאה לשלושה ימים בלבד, אתה יכול לנסוע, והרי הנסיעה תעזור גם למאמצים שלך למען ההצלחה בבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר