המוסד נכנס לכוננות: מסמכים סודיים יפורסמו בקרוב

רשת "אל-ג'זירה" הודיעה כי תחשוף בימים הקרובים יחד עם "הגרדיאן" הבריטי מאגר ענק של מסמכים סודיים מסוכנויות המודיעין בעולם, בהן גם המוסד הישראלי (אקטואליה, בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
משרדי אל ג'זירה (צילום: שאטרסטוק)

רשת "אל-ג'זירה" הודיעה היום (שני) כי תחשוף בימים הקרובים, יחד עם "הגרדיאן" הבריטי, מאגר ענק של מסמכים סודיים של סוכנויות המודיעין בעולם, בהם גם המוסד הישראלי ומה הערכתו האמיתית בנוגע לאיום הגרעין האיראני.

הרשת שחררה היום לרשת פרומו בו הודיעה כי תחשוף את המסמכים. על פי הרשת, שמכנה את חשיפת המסמכים Spy Cables ("מברקי הריגול"), "מאות מסמכים סודיים, בדרגות סיווג שונות, הודלפו לנו. מדובר במסמכים של המוסד הישראלי, MI6 הבריטי, FSB הרוסי וסוכנות המודיעין של דרום אפריקה".

לדברי הרשת, הדליפה מסוכנות המודיעין של דרום אפריקה היא ככל הנראה הדליפה הגדולה והמזיקה ביותר שספגה הסוכנות. ברשת מבטיחים כי המסמכים יחשפו גם טיוחים של סוכנויות המודיעין ופירצות אבטחה מביכות במיוחד. המסמכים הם משנת 2006 ועד לסוף 2014.

בין היתר נחשף כי המוסד מסר הערכת מודיעין לפיה איראן אינה חותרת לייצור נשק גרעיני, זאת זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפומבי כי איראן קרובה מאוד לייצור נשק גרעיני.

הרשת כבר הודיעה כי תצנזר שמות של סוכנים שמופיעים במסמכים בכדי שלא לחשוף את זהותם ולסכנם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר