יעלון: ההסכם עם איראן - סכנה לשלום העולם

שר הביטחון משה יעלון התייחס לפרטי ההסכם המתגבש עם איראן שנחשפו, ואמר כי מדובר ב"סכנה לשלום העולם המערבי". לדבריו: "לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר הביטחון יעלון (צילום: פלאש 90)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס הערב לפרסום פרטים עיקריים מההסכם המתגבש בין המעצמות ואיראן בסוכנות הידיעות AP, ואמר כי מדובר ב"סכנה לשלום העולם המערבי".

יעלון אמר הערב: "ההסכם עם איראן כפי שמתגבש עתה, הוא סכנה גדולה לשלום העולם המערבי ומאיים על ביטחונה של מדינת ישראל. איראן היא כיום הגורם המרכזי ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון, ושולחת זרועות של טרור חסר מעצורים לרחבי העולם כולו במטרה לפגוע באינטרסים מערביים וישראליים".

"כל הסכם שייחתם בין המערב למשטר המשיחי והאפוקליפטי הזה, יפגע באופן קשה באינטרסים מערביים וישראליים, יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית ולהמשיך בפעילות הטרור שלה" אמר יעלון.

לדבריו: "מדובר במשטר מסוכן ביותר, ואסור למצמץ מולו ולהקל עליו. המשטר האיראני הוא הבעיה ולא הפיתרון. איראן הגיעה למשא ומתן מתוך נקודת חולשה וחשש גדול מקריסה כלכלית כתוצאה מהסנקציות שהוטלו עליה, וההסכם הרע שמתגבש כעת יאפשר לה גם לצאת מהמצור הכלכלי וגם להמשיך להעשיר אורניום".

"אנחנו לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל, נפעל בכל דרך ונשמיע מעל כל במה את הסכנה הצפויה, וראש הממשלה יעשה זאת כבר בשבוע הבא בנאומו החשוב בקונגרס" סיים שר הביטחון.

כזכור, על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, שמתבסס על הדלפה של גורמים המעורים בשיחות, בעשר השנים הראשונות מאז חתימת ההסכם תוכל איראן להפעיל כ-6,500 צנטריפוגות ברמה נמוכה, זאת הרבה מעבר למה שארה"ב הסכימה עד כה.

מיד עם חתימת ההסכם, נשיא ארה"ב ברק אובמה יסיר חלק מהסנקציות שהוטלו על איראן, ותכנית הגרעין האיראנית תפוקח באופן הדוק על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, זאת המשך עשר שנים.

עם זאת, לאחר מכן יוסר הפיקוח בהדרגה ואיראן תוכל להתקדם לעבר השגת נשק גרעיני. על פי ההסכם המתגבש, את מרבית האורניום המועשר תצטרך איראן להוציא אל מחוץ למדינה או לשנות את הרכבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר