"שפל חינוכי"

חוצפה: 'חרדי' התלונן נגד נשיא המועצת הגר"ש כהן

בנימין גורלין, חרדי מי-ם ומגיש תלונות סדרתי נגד גורמים חרדים, הגיש לאחרונה תלונה מחוצפת למשטרה, ועדת הבחירות ושלטונות צה"ל כנגד נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגר"ש כהן, זאת בשל קריאתו לבחורי הישיבות לפעול בבחירות למען תנועת ש"ס. איש חינוך חרדי: "זה שפל. איפה כבוד התורה?" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן (צילום: פלאש90)

צעיר חרדי מירושלים בשם בנימין גורלין, הידוע כמגיש תלונות סדרתי כנגד אישים בציבור החרדי, התלונן במשטרה ובנוסף פנה לוועדת הבחירות ולשלטונות צה"ל, כנגד נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון חכם שלום כהן, זאת בשל קריאתו לבחורי ישיבות לצאת ולפעול למען תנועת ש"ס בקמפיין הבחירות לכנסת ה-20.

לדבריו, אסור לבחורי הישיבות לעבוד בזמן שהם אמורים ללמוד ומדובר בשידול לעבירה על חוק העונשין, חוק שירות הביטחון וחוק הבחירות. הוא מציין כי בחורי הישיבות אינם יכולים לצאת על חשבון סדר ב' ולפעול לטובת מפלגה, הן מכוח החוק והן מכוח חתימתם על הבקשות לדחיית גיוס, אז הם מתחייבים "להשקיע את זמנם בלימוד תורה ונאסר עליהם לעסוק בכל עיסוק שמקובל לקבל בעבורו תמורה, בין אם היא מתקבלת בפועל ובין אם לאו".

התלונה הוגשה כנגד נשיא המועצת חכם שלום כהן, מועצת חכמי התורה של ש"ס וכנגד מפלגת ש"ס עצמה. בתלונה מציג גורלין את דבריו של חכם שלום כהן כפי שהובאו ב"כיכר השבת": "עת לעשות לה' הפרו תורתך. במערכה הזו תלויים גופי תורה ועל כן כולם מצווים להירתם. בני התורה יצאו לפעולה מיד לאחר הפורים, וכבר בשעות סדר ב' ועד הערב יפעלו בני הישיבות והכוללים לחיזוק התנועה הקדושה. באשר לישיבות הקטנות, רק תלמידי שיעור ג' יצאו לפעול ורק ביום הבחירות באזורי הקלפיות". כאמור, לדברי גורלין, מדובר ב"הוראה הגובלת בפלילים".

בחורי ישיבות. אסור להם חוקית לפעול למען מפלגה חרדית? (Yonatan Sindel/Flash90)

איש חינוך חרדי שהתייחס לעצם הגשת התלונה בשיחה עם "כיכר השבת", אמר כי מדובר ב"שפל חינוכי ממדרגה ראשונה". לדבריו: "היכן החינוך לכבוד גדולי התורה בו אנו משקיעים שנים רבות? גדולי ישראל זה טאבו, אדם שמתלונן נגד גדול בתורה לא יכול לכנות את עצמו חרדי. מהות החרדיות היא כפיפות מוחלטת לגדולי הדור".

גורלין אמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי "ביום 16/2/2015 פורסמה כתבה תחת הכותרת "הגר"ש כהן: בחורי הישיבות מצווים להירתם למערכה", ובה הוראה תמוהה כי "בני התורה יצאו לפעולה מיד לאחר הפורים כבר בשעות סדר ב' ועד הערב יפעלו בני הישיבות והכוללים לחיזוק התנועה הקדושה". וכאן נשאלת השאלה ופורצת הצעקה האדירה: הייתכן?".

לדבריו, "בחורי הישיבות החתומים על טופסי הדיחוי מתחייבים בחתימתם בשני דברים עיקריים: א. להשקיע את כל זמנם בלימוד תורה (כפי החשבון). ב. שלא לעסוק בכל עיסוק שמקובל לקבל בגינו תמורה בין שהיא מתקבלת בפועל ובין שאינה. גורלין הגדיר את דברי הגר"ש כהן כ"גובלים בפלילים"

"בימים אלה ש"עולם התורה" נאבק על קיומו, מן הראוי שאמירות אלה לא ישמעו ומעשים אלו לא יעשו" אמר גורלין. "בכך שהגשתי תלונה כנגד חכם שלום כהן ותנועת ש"ס אני מקווה שתרמתי את חלקי בהשמעת קולי וקול הציבור האלם ירא ד' המתנגד לדברים ומעשים אלו ואשר הקנאה לאמת ולדבר ד' בוערת בלבם".

מש"ס נמסר: "הבחור לא ראוי להתייחסות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר