צה"ל יוזם: ספינת חיל הים לחרדים ובני ישיבות בלבד

בכדי להגדיל את גיוסם של דתיים וחרדים לזרוע הים, נשקלת האפשרות להפעיל ספינה בה כל המשרתים יהיו בני ישיבות ותותאם לצרכיו של החייל הדתי, כך דיווח היום אתר צה"ל (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ארכיון (Avishag Shaar Yashuv/FLASH90)

אתר צה"ל מדווח כי בכדי להגדיל את גיוס הדתיים לזרוע הים, נשקלת האפשרות להפעיל ספינה בה כל המשרתים יהיו בני ישיבות או חרדים, שתותאם לצרכיו של אדם שומר תורה ומצוות.

סא"ל ליאר בר-דע, רב זרוע הים בצה"ל, אמר לאתר כי "אנו מנסים להרחיב את האפשרות של דתיים ברמות שונות להתגייס לזרוע הים כלוחמים. כרגע אין לחרדים אפשרות להתגייס לפלגות הבט"ש, וזו עשויה להיות אבן דרך משמעותית עבורם".

במהלך שנת 2014 נרשמה עלייה של כ-30 אחוזים במוטיבציה של בני ישיבות להתגייס למקצוע הלוחם הימי, כך לפי אתר צה"ל: "ההחלטה לגייס את כל בני הישיבות לפלגה אחת היא על מנת לאפשר להם להישאר קרובים זה לזה" הסביר סא"ל בר-דע.

"הפלגה באשדוד היא המבצעית ביותר מבין פלגות הבט"ש, דבר משמעותי מאוד עבור רוב בני הישיבות שרוצים להרגיש כמה שיותר מבצעיים" אמר.

"כבר כיום", כך נאמר באתר, "פועלת זרוע הים כדי לסייע למתגייסים הדתיים לשמור על אורח החיים הדתי, דבר שהופך לאתגר בשירות בספינות. בחודש הקרוב תסתיים התקנת פלטות שבת, אשר יספקו אוכל חם בכל הספינות לאורך השבת".

סא"ל בר-דע הסביר: "בעבר לשומרי השבת לא הייתה אפשרות לחמם את האוכל. עכשיו כולם יוכלו ליהנות מארוחת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר