הקרע ב'העדה': כך מתכננים הקיצוניים לפגוע ברבנים

הקרע ב'העדה החרדית' סביב היחס למאבקי הקברים של 'אתרא קדישא' מוביל את הקיצוניים לפגוע שוב ושוב ברבנים ובאדמו"רים. בהקלטה שנחשפה נשמע כיצד הם מתכננים זאת (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"מ שטרנבוך (צילום: ארכיון כיכר השבת )

בשנתיים האחרונות מתחולל קרע של ממש בתוככי 'העדה החרדית' זאת עקב התייחסות גדולי ישראל ראשי "העדה" לסוגיית חילולי הקברים כאשר הגאב"ד הגרי"ט וויס מגבה את מאבק אתרא קדישא ואילו הראב"ד הגר"מ שטרנבוך ומרבית האדמו"רים הנמנים על חוגי הקנאים סוברים כי מדובר במאבק מיותר.

הדבר הוביל לקרע של ממש וכתוצאה מכך אף גברו התקפותיהם של הסיקריקים וקיצוני נטורי קרתא הן על הראב"ד (שאף התייחס לכך בשבוע שעבר ואמר כי מקבל זאת באהבה) והן כלפי אותם אדמו"רים וכך זכו מנהיגי קהילות תולדות אהרון, דושינסקיא ועוד להפגנות ולנאצות כנגדם כששהו באירופה.

במוצאי השבת האחרונה עלה אותו מאבק מדרגה והחריף כאשר במהלך הלווייתו של הגאון רבי לוי הכהן רבינוביץ זצ"ל בחר הסיקריק דוד נח קרויס לתקוף בקללות את הגר"מ שטרנבוך ראב"ד 'העדה' בשעת נאומו.

אלא שתקלה שהתרחשה בעקבותיה נפל מכשיר הסלולאר שברשותו חשפה תכתובת ווטאפ בהם נשמעים אותם קנאים קיצונים כשהם מתכננים לפעול כנגד מי שאינו הולך בשיטתם.

בתחילת ההקלטה נשמעים חברי כת הסיקריקים מתכננים לפגוע בכ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן, בהפגנה שערכו נגדו בשבוע שעבר בלונדון, תוך כדי שמכנים את חסידי תולדות אהרן "כת רוצחים".

בהקלטה שומעים גם בבירור איך הם מדברים בזלזול ובגסות על הגר"ש אוירבך ועל אנשיו, במקביל נשמע כיצד הם מתכננים את התקיפה נגד ח"כ מאיר פרוש וראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ששהו באותן דקות בחנות "אור החיים סנטר" בשכונת מאה שערים.

כמו כן שומעים את תכנונם לפגוע בגאון הגר"מ שטרנבוך במהלך העצרת שהתקיימה באותו ערב לכבודם של הבחורים ששהו בכלא, תוך שהם מזלזלים בעצרת עצמה בטענה שהגר"ש אוירבך עוקר את חומת ההתבדלות, ומדברים דברי בלע על הגר"מ שטרנבוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר