בחירות 2015

יעלון תוקף את לפיד: גרם נזק לגיוס החרדים לצה"ל

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יוצא במתקפה חריפה נגד יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ומאשים אותו כי הזיק לגיוס החרדים לצה"ל וגרם לירידה בנתוני הגיוס • "החוק הוריד את מספר המתגייסים. למה? כי מיד מאיימים עליהם, 'נלך ונעקור אתכם מספסלי הלימוד, ונכניס אתכם לכלא אם לא תתגייסו', אנחנו לא שם!" (בארץ)

(צילום: דוברות הליכוד; תמונה: אריאל חרמוני - משרד הביטחון)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יוצא היום (שלישי) במתקפה חריפה נגד יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ומאשים אותו כי הביא לירידה במספר המתגייסים החרדים, הזיק לשילוב החרידם בצה"ל והעמיק את משבר הדיור.

במהלך כנס המכינות הקדם צבאיות של הציונות הדתית במכינת 'עצם' שביישוב נווה, תקף יעלון את לפיד ואמר: "גייסנו יותר חרדים מדי שנה, לא על ידי מסע שיסוי נגדם, כמו שמישהו ניסה לעשות, לא על ידי כפייה, אלא על ידי זה שמאפשרים להם להתגייס. והנה זה ראה פלא, עוד לפני החוק, המספרים מאז 99' - 89 אנשים במספר בנח"ל החרדי - קלטתי אותם כשהייתי אז אלוף פיקוד המרכז, עלו עד כדי אלפיים לפני החוק".

"והחוק העלה את מספר המתגייסים או הוריד? הוריד", אמר יעלון, "למה? כי מיד מאיימים עליהם, 'נלך ונעקור אתכם מספסלי הלימוד, ונכניס אתכם לכלא אם לא תתגייסו', למה? אנחנו לא שם! בנינו תהליך הדרגתי עם יעדים לשנים, לא! למה? ככה! כדי להראות שאנחנו מובילים את הקו של גיוס החרדים על אפם ועל חמתם".

"ככה מנהלים מדיניות אחראית? בגימיקים? עם שיסוי האחד בשני?!", תקף יעלון, "לקח הרבה זמן לי, באופן אישי ולמפקדי הצבא כדי לתקן את הנזק, כדי לשקם את האמון ושיחזרו להתגייס. עכשיו מי שמתגאה בזה, הוא זה שהביא לנפילה בנתוני הגיוס. אבל אתה נאלץ להתפשר בגלל מבנה הקואליציה".

באשר למשבר הדיור, אמר יעלון: "אני יכול להציע קרקעות באזורים נחשבים, כדי להגדיל את ההיצע, למשל אזור תע"ש ברמת השרון, נושא שבמשך עשר שנים התעכב, וחלק מההפרטה היה העברתו מרמת השרון לנגב באזור רמת בקע".

"שנה זה התעכב בגלל התנגדות האוצר, אחרי שנה הייתה החלטת קבינט, ולמרות החלטת הקבינט שבה נאמר בצורה מפורשת שהאוצר צריך לממן חלק מההעברה, כי זה פרויקט לאומי, האוצר לא העביר את הכסף, עשה לנו מה שנקרא 'הכל כלול' - אתם תסתדרו עם תקציב הבטחון כולל הפרטת תע"ש", אמר יעלון.

יעלון המשיך ואמר כי "תע"ש זה אלפי יחידות דיור, באזור נחשב, הכנסה למדינה של 34 מיליארד שקל על פי שמאים, אבל בשביל להתחיל את זה, צריך לתת לי מיליארד כדי להקים מחנה בפריפריה, אני אעתיק את המפעל לרמת בקע. מחנות מחיפה ועד אשדוד, הצעתי לפנות: שדה דב, מחנה השלישות ברמת גן, חלק מתל השומר, השלמת פינוי צריפין, מחנה סירקין ועוד ועוד עשרות אלפי יחידות דיור, ומי התנגד? האוצר. למה כי צריך לתת לי מיליארד כדי להזיז מחנה מפה לשם".

"זה מכניס 80 מיליארד שקל לקופת המדינה, זה משחרר קרקעות לעשרות אלפי יחידות דיור כדי להגדיל את ההצע ולהוריד מחירים, לא! מע"מ 0. במצב כזה, עם קואליציה כזו, לא הומוגנית - רעווה, כשאתה לא באמת עם עוצמה להוביל, אתה נאלץ להתפשר, פשרות קואליציוניות מה שנקרא", הסביר יעלון.

בסוף דבריו הביע השר יעלון את תקוותו לקואליציה בראשות הליכוד, שיהיה גדול יותר, עם השותפות - הבית היהודי, משה כחלון והמפלגות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר