בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת"

'איכות השלטון' לראשל"צ הגר"י יוסף: אסור לך לבקר בנתיבות

התנועה לאיכות השלטון פנתה במכתב לראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בו היא קוראת לו להימנע מביקור בעיר נתיבות, עליו דווח ב"כיכר השבת", וזאת עד לאחר הבחירות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (Yonatan Sindel/Flash90)

בחירות 2015 • הקרב על נתיבות: התנועה לאיכות השלטון פנתה הצהריים (שלישי) ללשכתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף ובקשה כי הרב ימנע מביקור בעיר נתיבות ערב הבחירות.

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" כי הגר"י יוסף צפוי להגיע בשבוע הבא לראשונה לעיר נתיבות, כאשר הביקור יעביר מסר מרומז לתושבי העיר במי הרב תומך בבחירות הקרובות - תנועת ש"ס, בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי לכאורה מדובר בדבר המנוגד לחוק ולכן מבקשים מהרב להימנע מלבקר בנתיבות ערב הבחירות.

לטענת התנועה לאיכות השלטון: "חוק הבחירות לכנסת קובע כי עובד מדינה לא ייקח חלק בתעמולת בחירות. תקנון שירות המדינה אוסר גם על הרב הראשי לישראל להשתתף בפעילות מפלגתית בכלל, ובין היתר קיים איסור על השתתפות בתעמולה פומבית בבחירות לכנסת".

קראו עוד • פרסום ראשון: הראשל"צ הגר"י יוסף ישהה בשבת הבאה בנתיבות

בתנועה התייחסו לציטוט של הגר"י יוסף בשיעור השבועי כשאמר: "אם הרב היה חי, אנחנו אמונים פה בשביל לשמור על הקו של הרב, גם הקו ההלכתי שלו של הרב -שהרב מסר את עצמו, גם על הקו ההנהגה של מרן, אני לא יכול לדבר - אני רב ראשי, אתם מבינים שאני לא יכול לדבר פוליטיקה, אבל אני רק רומז, לשמוע טוב טוב לקו של מרן, מה שמרן הנחיל לנו, בכיוון של הנהגה, לחזק את הדרך של מרן".

לטענת התנועה לאיכות השלטון: "ככל שהדברים מדויקים, הרי שהינם חמורים לכשעצמם ומהווים התבטאות פוליטית ותעמולת בחירות פסולות מצד הרב".

"בכל הנוגע לביקור בנתיבות", כתבו בתנועה, "הרי שאם בכך יש כדי להביע תמיכה, במישרין או במשתמע, במפלגה זו או אחרת, הרי שהדבר פסול מכל וכל. יתרה מכך, גם אם כוונת הרב לשבות בשבת הקרובה בנתיבות אינה מהווה כלל ועיקר, מבחינתו, אמירה פוליטית, הרי שנוכח הבנת המהלך כמהלך פוליטי על ידי הציבור, מן הראוי כי ימנע מפעולה זו".

מלשכת הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף נמסר בתגובה: "הראשל"צ והרב הראשי לישראל נוהג תמיד להגיע למסירת שיעורי תורה לזיכוי הרבים לכל מקום אליו הוא מוזמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר