כל הטעויות שאפשר לעשות בבניית אתר תדמית

בניית אתר תדמית לעסק זה קצת כמו בניית בית – התייעצות עם מומחים, הכנות מוקדמות, הקמת יסודות ועבודה מול אנשי מקצוע. קל לעשות טעויות – השתדלו להימנע מהן (בלוגל)

הדס אסט | כיכר השבת |
לבנות אתר תדמית בלי שגיאות של מתחילים (צילום: shutterstock)

שנת 2015, האינטרנט כבר מזמן משמש כזירת השיווק העיקרית כמעט לכל תחום אפשרי, כאשר אתר האינטרנט הפך להיות כרטיס הביקור של בית העסק. אנשים מחפשים אתכם ברשת ומצפים להגיע לאתר הרשמי של העסק.

אם עדיין אין לכם כזה – למה אתם מחכים בעצם?

אם יש לכם כזה והוא, בלשון המעטה, לא נראה משהו – כנראה שהגיע הזמן להשתדרג. בואו נגדיר את זה ככה: אם לפגישת עסקים אתם לא מופיעים בשורטס וכפכפים, גם האתר שלכם צריך להיראות בהתאם.

איך בונים את האתר המושלם? מאיפה מתחילים? כמה זה עולה?

כאן זה לא מתמטיקה ואין נוסחת קסם אחת להגיע לתוצאה טובה. קשת המחירים ענקית, החל מאתר בחינם, ועד לאלפי ועשרות אלפי שקלים. הסוד הוא כמובן לקבל כמה שיותר בכמה שפחות, כאשר "כמה שיותר" כולל אתר שנראה ויזואלית מצוין, מספק חוויית גלישה טובה ומופיע היטב במנועי חיפוש.

לנוחותכם, ריכזנו את מיטב הטעויות שאפשר לעשות סביב בניית אתר תדמית חדש:

1. חיסכון יתר

הטעות הראשונה היא לחסוך יותר מדי.

נכון, ישנן פלטפורמות חינמיות וישנן חברות שמציעות הקמת אתר במחירים נמוכים עד כדי גיחוך, ושלא תבינו אותי לא נכון – זה מפתה מאוד! אבל אליה וקוץ בה. אל תתפתו למחירים נמוכים באופן מיוחד כיוון שסביר להניח שלא תקבלו תוצאה משביעת רצון.

על 3 דברים האתר עומד – מערכת, עיצוב ותוכן. האם המערכת יודעת לתקשר היטב עם גוגל ותדע להציג אתכם בחיפושי גולשים רלוונטיים? האם האתר מותאם למובייל? האם העיצוב יהיה ייחודי וממותג בדיוק עבור העסק שלכם? האם התוכן יהיה מקורי, שיווקי ומניע לפעולה?

אם הייתם בונים בית חדש, לא הייתם שוכרים את שירותיו של דוד האינסטלטור להקים גם את מערכת החשמל, לבנות ארונות מטבח ולעצב את הסלון – נכון? התייחסו לאתר האינטרנט שלכם כאילו היה בית ודאגו שכל העבודות בו יבוצעו ע"י מקצוענים בתחומם.

כאמור, קשת המחירים רחבה, אבל אם סגרתם "דיל" הכל כלול ב- 1500 ₪ - עשיתם משהו לא נכון.

2. עיצוב שאינו מתאים לעסק

הטעם האישי שלכם מאוד רלוונטי, אבל בהמשך לסעיף הקודם – אם אינכם עוסקים בעיצוב גרפי ואינכם מבלים רבות בזירת האינטרנט – להתייעץ באיש מקצוע זו לא בושה.

הטעות השניה בהקמת אתר תדמית, היא לכפות את הטעם האישי שלכם על העיצוב מבלי להתחשב ברוח העסק ובמוצר אותו אתם חפצים למכור. למשל אם יש לכם עסק בתחום מערכות קולנוע ביתיות והטעם שלכם כולל צבע ורוד, נצנצים ותמונות של גורי חתולים, לא מומלץ לשלב בין השניים, אלא אם כן קהל הלקוחות שלכם מורכב מילדות בנות 4-7 עם שמלה וקוקיות.

3. תוכן משוכפל / משעמם / עמוס

כולנו יודעים קרוא וכתוב, כולנו יכולים לכתוב כמה מילים על העסק שלנו וברור שזה יהיה מכל הלב. אך הטעות השלישית הנפוצה באתרי תדמית היא תוכן בלתי קריא בעליל.
אם תרצו להבריח גולשים מהאתר, הקפידו על המווווון תוכן, במיוחד בדף הכניסה, כמה שיותר אינפורמציה טכנית ואם אפשר – שלבו טעויות כתיב, פיסוק והגהה. או שפשוט תעתיקו תוכן מאתר אחר ותתנו לגוגל להכניס את האתר שלכם לעונש, גם זאת אופציה.

סביר להניח שתעדיפו שהגולשים יישארו באתר, נכון? תנו להם תוכן שיווקי, מעניין, מסקרן, ממוקד, ברור ומניע לפעולה. לא יודעים איך לעשות זאת? אנחנו חוזרים לעניין אנשי המקצוע, יש כאלה שזו ההתמחות שלהם.

4. מערכת שאינה מתקשרת עם גוגל

בניתם אתר מ-ה-מ-ם שחבל על הזמן, עיצוב מעלף, השקעתם בתוכן שלא נקרא כמוהו משחר ההיסטוריה אבל... האתר לא מופיע בגוגל. שזה בערך כמו להתלבש ולהתאפר הכי יפה בעולם ואז לשבת בסלון מול הטלוויזיה.

הטעות הרביעית שתוכלו לעשות, היא לבנות את האתר שלכם על פלטפורמה שאינה ידידותית למנועי חיפוש. כזאת שלא מצליחה לדבר "גוגלית שוטפת" לא משנה מה. כל מה שתעשו, אפילו אם תיעזרו בשירותיה המקצועיים של חברה לקידום אתרים בגוגל – אם מערכת האתר לא יודעת לתקשר עם גוגל, האתר שלכם יישאר יפה לבד בסלון מול הטלוויזיה.

כל כך הרבה מתכנתים, כל כך הרבה מערכות, מה כדאי? חד משמעית – וורדפרס. מערכת קוד פתוח מצוינת, מתקשרת עם גוגל בצורה מדהימה, נוחה ואינטואיטיבית לשימוש ומאפשרת לבצע עדכונים בעת הצורך. כמובן שאם אינכם מתכנתים, כדאי שמישהו יעשה זאת עבורכם (שוב, איש מקצועי בתחומו).

לסיכום:

כשאנחנו לא מבינים במשהו, מגוון הטעויות שאפשר לעשות הוא אין סופי. ריכזנו כאן את העיקריות בתחום זה, אך ההמלצה היא לקבל כמה שיותר אינפורמציה לפני שיוצאים לדרך. ברגע שיש לכם אפילו חלק מהכלים, הסיכוי ש"ימרחו" אתכם הולך ופוחת.

כדאי לקבל יותר מהצעת מחיר אחת, להבין בדיוק מה היא כוללת ומה אתם מקבלים ורק לאחר מכן להגיע להחלטה מושכלת.

וחשוב מאוד – אל תתפשרו, כיוון שאתר התדמית שלכם הוא הפנים ותעודת הזהות שלכם באינטרנט.

בהצלחה!

בכל מקרה, מוזמנים להתייעץ עם סטודיו קוסטה המתמחה בפיתוח אתרים, בניית אתרי תדמית ועיצוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר